صنعتی شدن کردستان با ایجاد زنجیره‌های ارزش امکانپذیر است

شناسهٔ خبر: 408A1FB5 -
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: حرکت به سمت صنعتی شدن با ایجاد زنجیره‌های ارزش امکانپذیر بوده و این مهم همواره جزو اولویت‌های ما در استان است.

به گزارش هاناخبر ، بختیار خلیقی شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی با اتحادیه های صنفی سنندج و معتمدان بازار که با حضور تعدادی از مدیران اجرایی کردستان برگزار شد، اظهارکرد: مجموعه صنعت، معدن و تجارت و اصناف در کل در ۳۰ درصد تولید ناخالص استان نقش دارند.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد اشتغال کردستان هم مربوط به بخش صمت است، افزود: در مجموعه صمت، بخش عمده‌ای از فعالیت های اقتصادی به طور مستقیم در راستای خدمات رسانی به مردم شکل گرفته است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: با تدوین یک سند مدون از ظرفیت ها، فرصت ها و حتی مشکلات و کاستی ها، برنامه ریزی هایی را در سطح کلان برای توسعه بخش اقتصادی استان داریم.

 

وی با بیان اینکه گام های موثری برای تحقق شعار سال برداشته شده است، گفت: سال گذشته و امسال رتبه نخست اشتغال را در بین تمام دستگاه های اجرایی استان کسب کرده ایم به گونه ای که پارسال با وجود اینکه تعهد ایجاد اشتغال برای ۹ هزار و ۸۰۰ نفر را داشتیم این میزان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

 

خلیقی یادآور شد: خوشبختانه امروز استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و این نهضت، همچنان با ایجاد زنجیره های ارزش در حوزه های مختلف ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه به لحاظ ذخایر معدنی پنجمین استان کشور هستیم، بیان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگی در راستای تکمیل زنجیره تولید از برداشت تا محصول نهایی در حوزه معدن ساخت و یا در حال ساخت هستند.

 

مدیرکل صمت کردستان به فعالیت های حوزه تجارت خارجی، داخلی و اصناف نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مرزی بودن و ظرفیت تجاری در استان، مقرر شد در آینده نزدیک نیز دیگر معابر غیررسمی استان بازگشایی شوند که این امر موجب رونق اقتصادی شهرستان های مرزی کردستان و اشتغالزایی در حوزه تجارت می شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اصناف نیز در کردستان ۸۵ هزار واحد صنفی در قالب ۱۲۰ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف ساماندهی شدند، افزود: مشکلات صاحبان اصناف احصا شده که برخی از آنها در حوزه ملی قابل مطرح و برخی نیز در حوزه استانی است که می توان آنها را با تعامل و همکاری حل کرد.

 

خلیقی اظهار کرد: بحث مالیات، عدم اجرای قانون امور مالیاتی کردستان در خصوص ضرایب سود سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عدم پرداخت تسهیلات با نرخ بهره مناسب به اصناف، عدم ساماندهی دست فروشان، انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از محدوده شهری و اخذ مبالغ اضافی از اصناف توسط برخی از دستگاه های اجرایی مانند دفاتر بهداشتی بخشی از مشکلات این حوزه است.

 

لزوم هوشیاری اصناف و بازاریان در مقابل توطئه های دشمنان

 

وی بر ضرورت هوشیاری اصناف در مقابل توطئه های دشمنان که به دنبال از بین بردن وحدت و انسجام ملی و قومیت ها هستند، تاکید کرد و ادامه داد: دشمن مذهب و قومیت برایش مهم نیست بلکه تنها به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

مدیرکل صمت کردستان یادآور شد: امروزه بازاریان در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و وظیفه و رسالت مهمی بیش از گذشته دارند و همانطور که در سال های گذشته و بعد از انقلاب ثابت کرده اند در همه مقاطع همراه نظام بوده اند و امروز هم پای نظام خود ایستاده اند.

 

وی بیان کرد: ایران اسلامی این روزها یک ایران منسجم و قدرتمند است که مردم همیشه در صحنه ای نیز دارد، دشمن با این موضوع مشکل دارد و از همین سو تمام فعالیت های خود را بر پایه مذهبی و قومیتی طراحی کرده است.

 

خلیقی گفت: کردستان یکی از امن ترین استان های کشور است و همین هم باعث شده مریوان و بانه به عنوان قطب تجاری استان و از شهرستان های گردشگرپذیر به شمار آیند و هر ساله پذیرای مسافران بسیاری باشند.

 

وی به حوادث سال گذشته در این استان اشاره کرد و افزود: حوادث پارسال باعث شد که موضوع امنیت استان توسط دشمنان این مردم به هم بریزد که با درایت نظام حل شد و امروز شاهد ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشتری در این استان هستیم.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه حوادث سال گذشته در ۲ حوزه به بازاریان و اصناف کردستانی ضربه وارد کرد.

 

وی ادامه داد: از بازاریان و اصناف انتظار داریم در این روزهای پایانی شهریور ماه و اوایل مهر ماه هوشیاری خود را حفظ کنند و اجازه ندهند معاندان نظام در این زمینه به دنبال اهداف خود باشند تا بتوانیم وظیفه اصلی خود را که همان خدمت به مردم است، ارائه دهیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =