فاجعه بحران کرونا در کردستان

شناسهٔ خبر: 40B74101 -
پس از بحران تورم و بیکاری و تمام شاخص های منفی اقتصادی که همواره کردستان در رتبه های نخست قرار داشته، اینبار هم در کرونا در رده های اول قرار گرفته و وضعیت آن بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی وخیم توصیف شده است.

به گزارش هاناخبر ، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان، شهرهای سنندج، قروه، مریوان، دیواندره و کامیاران وضعیت مطلوبی ندارند و تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرها به طور چشمگیری افزایش یافته است.

دیواندره که شهرستان کوچکی است و امکانات درمانی چندانی ندارد، آمار بیماران مبتلا به کرونا در آن از مرز 400 نفر عبور کرد و سومین شهر استان از نظر تعداد مبتلایان پس از سنندج و سقز شده است. کرونا در مریوان هم این روزها به شدت می تازد و  تعداد مبتلایان به مرز 400 نفر نزدیک شده است. حال سنندج هم که این روزها اصلا خوش نیست و بیشترین تعداد بستری شدگان را به خود اختصاص داده است . قروه در وضعیت قرمز قرار دارد و آمار کامیاران هم اوج گرفته است. نکته اینجاست که در میان این چند شهر شاید تنها کمی وضعیت امکانات درمانی سنندج با توجه به اینکه مرکز استان است، بهتر باشد اما وضعیت 4 شهر دیگر اصلا مطلوب نیست و با این روند افزایش بیماران مبتلا باید منتظر یک فاجعه بود.

مانند تمام بحران های دیگر متاسفانه این بار هم باز کردستان در رتبه های نخستین کرونا قرار گرفته و از این مسئله رنج می برد. استان کردستان در تورم، بیکاری و تمام شاخص های منفی اقتصادی تقریبا در رتبه های اول قرار دارد و در کرونا هم باز نتوانست آن را مدیریت کند و در وضعیت هشدار جدی قرار گرفته است . این مسئله نیازمند یک تصمیم گیری اساسی از سوی مسئولان و البته جدی گرفتن آن از سوی مردم است تا از رخ دادن فاجعه جلوگیری کرد چرا که با این وضعیت، تمام تخت های بیمارستان های استان در حال اشغال است و به این ترتیب در صورت ادامه این روند آمار مرگ و میر افزایش می یابد و فاجعه ای را می تواند رقم بزند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 7 =