تولید روزانه بیش از ۸۰۰ عدد ماسک در سقز

شناسهٔ خبر: 4113707A -
فرمانده سپاه سقز با اشاره به توزیع بیش از ۴۰۰ بسته معیشتی در بین مردم، گفت: در روزهای گذشته با همکاری حوزه های مقاومت بسیج شهری و روستایی ۴۰۰ بسته معیشتی سه میلیون ریالی توزیع شد.

به گزارش هاناخبر ،

به نقل از روابط عمومی سپاه بیت المقدس استان کردستان, سرهنگ یوسف معروفی اظهار داشت: از زمانی که بحث کرونا در کشور مطرح شد و این ویروس در کردستان به ویژه سقز شیوع پیدا کرد، سپاه این شهرستان برنامه ها و کارهای زیادی برای جلوگیری از گسترس این ویروس تاکنون انجام داده است.

وی به برخی از برنامه های انجام گرفته در این مدت توسط سپاه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تعامل و همکاری سایر ادارات در این مدت سپاه سقز در بحث مبارزه با کرونا کارنامه قابل قبولی دارد.

فرمانده سپاه سقز ادامه داد: اولین برنامه ما در ابتدای شیوع بیماری کرونا، انجام ضدعفونی و گندزدایی در سطح شهر سقز توسط سپاه این شهرستان است.

سرهنگ معروفی یادآور شد: کار ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و عمومی در شهرستان سقز در ده مرحله با حضور کارشناسان مرکز بهداشت با استفاده از هشت دستگاه ماشین آلات تاکنون انجام گرفته که در هر مرحله بیش ۳۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی استفاده شده است.

وی در ادامه سخنان خود به دیگر اقدامات سپاه این شهرستان در راستای مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و بیان کرد: در ورودی های شهر سقز همانند ورودی بوکان ـ سقز به مدت ۱۵ روز به صورت شبانه روزی کنترل تردد و عبور و مرور را انجام داده ایم و تمام خودروهای ورودی به این شهر را ضدعفونی کرده ایم.

فرمانده سپاه سقز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین با همکاری نیروی انتظامی از ورود اتومبیل های غیربومی به شهرستان سقز جلوگیری کرده ایم.

سرهنگ معروفی اظهار داشت: از دیگر برنامه های سپاه سقز می توان به توزیع رایگان تعداد زیادی ماسک به مبلغ ۳۰ میلیون ریال در بین مناطق محروم این شهرستان اشاره کرد.

وی با اشاره به تقدیر سپاه سقز از کادر درمانی و نیز سازندگان ماسک در این شهرستان، افزود: یکی دیگر از برنامه های سپاه سقز استفاده از پتانسیل های پایگاه های بسیج خواهران این شهرستان می باشد.

فرمانده سپاه سقز با بیان اینکه این پایگاه ها اقدام به تهیه ماسک و نیز توزیع آن به صورت رایگان در بین مردم کرده اند, ادامه داد: همچنین اکیپ بسیج تمام جایگاه های سوخت، عابربانک ها، ایستگاه های تاکسی و غیره در شهر سقز را با هشت دستگاه موتورسیلکت ضدعفونی کرده است.

سرهنگ معروفی یادآور شد: از دیگر اقدامات سپاه سقز در راستای مبارزه با بیماری کرونا می توان به جذب هزار و ۶۰۰ لیتر مواد ضدعفونی از بسیج دانشجویی استان کردستان اشاره کرد که این مواد ضدعفونی تهیه شده را به مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان ارسال کرده ایم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: یکی از کارهای بسیار مهم سپاه سقز فراخوان شورای افتا شهرستان سقز و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع است که در این جلسه و فراخوان برای حضار دستورات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث کفن و دفن فوتی های کرونایی برای حاضرین به صورت شفاف تبیین شد.

فرمانده سپاه سقز گفت: خوشبختانه با همکاری کانون فرهنگیان آموزش و پرورش فرهنگیان سقز و نیز با مشارکت بسیجیان این شهرستان اقدام به ایجاد یک کارگاه ساخت ماسک نموده ایم که روزانه بیش از ۸۰۰ ماسک در این کارگاه ساخته می شود.

سرهنگ معروفی اظهار داشت: تاکنون برای تهیه مواد اولیه این ماسک ها، توسط سپاه سقز ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است و این ماسک ها به صورت رایگان بین مردم سقز تقسیم می شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های ما در بحث مبارزه با بیماری کرونا، اختصاص زائرسرای امام خامنه ای به بخش بهداشت و درمان شهرستان سقز است تا در مواقع ضروری بتوانند از این مکان به عنوان قرنطینه یا نقاهتگاه استفاده کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =