دهکده دامداران بوکان تعیین تکلیف شد

شناسهٔ خبر: 4138BB45 -
مسئولیت دهکده دامداران بوکان به بخشداری مرکزی بوکان سپرده شد.

به گزارش هاناخبر ، دهکده دامداران در یک محیط 43 هکتاری و در هزار متری شرق شهر بوکان واقع شده است. بیش از 20 سال از احداث این دهکده می گذرد. حدود530 خانوار با بیش از 3 هزار و 500 نفر جمعیت در آن سکونت دارند.

این دهکده تا بحال در تقسیمات کشوری جایگاهی ندارد نه روستا است و نه بخشی از شهر به همین دلیل متولی مشخصی برای ارائه امکانات ندارد و از حداقل امکانات محروم است و تا حد زیادی از امکانات رفاهی و بهداشتی محروم است.

  پیگیری های «دکترجمال خسروی» فرماندار بوکان در نشستها و جلسات مختلف می رود تا این دهکده پس از سال ها به عنوان یک روستا دارای شناسنامه شود.در این راستا فرماندار بوکان که به شدت پیگیر این موضوع در وزارت کشور است پیشنهاد کرده که با تفکیک دهکده از میدان دواب، شناسنامه روستای جدید به نام «ناله شکینه» صادر شود.

 اما تحقق این مهم زمان بسیاری را می طلبد، بنابراین در راستای ارائه خدمات بهداشتی و رفاهی به ساکنان این دهکده تا شناسنامه دار شدن آن به عنوان روستا با دستورات شخص فرماندار روز یک شنبه 19 آذرماه 96 جلسه ای با ریاست معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بوکان و  با حضور بخشدار مرکزی، رئیس شورای اسلامی شهر، مسئولین ادارات مرتبط و کارشناسان فرمانداری و شهرداری در محل ساختمان فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه لقمان خسروپور در سخنانی اظهار داشت : پیرو بازدید و  دستور فرماندار شهرستان بوکان اقدامات ارزشمندی در شهرک دواب با کمک بخشداری مرکزی و شهرداری و شورای اسلامی انجام گرفته و تا حل مشکل ساکنان این منطقه اقدامات ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مسیرهایی که لازم بوده ماکادام ریزی شده و جدول گذاری کوچه ها هم شروع گردیده کار نقشه برداری این منطقه انجام شده و ظرف هفته جاری به ادارات متولی جهت خدمات آب ، برق و گاز ابلاغ خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بوکان در ادامه جلسه خواستار تعیین تکلیف این دهکده شد و گفت : با توجه به اینکه در آینده ای نزدیک این منطقه به روستا تبدیل خواهد شد و این امر در دست اقدام است باید مقدمات کار فراهم  و مسئولیت این دهکده تعیین شود چرا که در حال حاضر نه بخشداری و نه شهرداری مسئولیت آن را قبول نمیکنند .

در ادامه جلسه بخشدار مرکزی وضعیت موجود در شهرک دواب را نامناسب دانست و گفت : تا تایید کد این منطقه به عنوان روستا هر چه سریعتر باید مسئولیت این شهرک تعیین شود و در این راستا بخشداری آمادگی دارد مسئولیت آن را بپذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوکان هم در این جلسه با تعیین تکلیف مسئولیت شهرک دواب موافقت کرد و گفت : شورای اسلامی از این امر استقبال میکند و با توجه به اینکه مقرر شده این منطقه به روستا تبدیل شود مخالفتی با واگذاری مسئولیت آن به بخشداری در شورای اسلامی شهر نیست و این کار مقدمات شناسائی این مکان به عنوان روستاست.

  در پایان این جلسه بعد از اظهار نظر کارشناسان شهرداری و ادارات با واگذاری  مسئولیت این شهرک به بخشداری موافقت و با تعیین هیات مدیره مقرر شد هیات مدیره زیر نظر بخشداری تا تایید کد این منطقه به عنوان روستا مدیریت این شهرک را انجام دهد، به این ترتیب پس از 20 سال انتظار ساکنان این منطقه،  بخش عمده ای از مشکلات این دهکده حل می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 5 =