تجهیز هنرستانهای آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 414A0870 -
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از ارسال کاروان تجهیزات کارآموزی به ارزش ۴۳ میلیارد ریال به هنرستان‌های ۲۴ منطقه آموزشی استان خبرداد .

به گزارش هاناخبر ،منافی با اشاره به اینکه  این تجهیزات از محل ۲ درصد سود نفت و گاز تعلق گرفته به استان،  تهیه شده است افزود: این تجهیزات مربوط به بخش ها و رشته های در حال تدریس در هنرستان ها از جمله گیاهان دارویی، خیاطی، رایانه، مکانیک خوردو و تمامی ابزارآلات مورد نیاز هنرستان هاست.

وی با بیان اینکه بخشی از نیازهای کتاب های مورد تدریس در هنرستان از این طریق تهیه شده، بیان کرد: تجهیز هنرستان‌ها با توجه به رشته های موجود و محتواهای کتاب های جدیدالتالیف یک اولویت است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۹ میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات هنرستانی شده بود و تخصیص و توزیع  این تجهیزات بر اساس نیاز سنجی از مناطق صورت گرفته‌است‌.

وی افزود: هر ساله نیازهای جدید برای به روزآوری و خرید تجهیزات ایجاد و نیازها از طرف استان ها اعلام می شود البته این نیازها در همه رشته ها یکسان نیست.

منافی بیان کرد: وضعیت به روزرسانی تجهیزات و کارگاه ها در برخی از رشته ها مناسب و قابل قبول است اما برخی رشته ها نیاز به تجهیزات جدید دارد.

۲۶۷ هنرستان استان در شاخه کار و دانش و تعداد ۹۰ هنرستان در شاخه فنی و حرفه ای در قالب یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس در بخش دولتی و خصوصی فعال است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 9 =