معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان:

کردستان به مقصد گردشگری تبدیل شود

شناسهٔ خبر: 418053CD -
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، گفت: استان کردستان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

به گزارش هاناخبر ،

شهرام ملکی در افتتاحیە دبیرخانە ستاد اجرایی سفرهای نوروزی اظهار کرد: استان کردستان از نظر جاذبه‌های طبیعی و تعدد آثار تاریخی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، افزود: باید ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های مختلف استان در ایام نوروز به بهترین نحو معرفی شوند تا به‌تدریج از یک استان معبر به یک مقصد گردشگری تبدیل شویم.

وی بیان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری میان نهادهای مربوطه، اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را برای شهروندان، مهمانان و گردشگران نوروزی در سال جدید رقم بزنیم.

فعالیت کمیته‌های 10 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: این دبیرخانه متشکل از 10 کمیته زیرمجموعه خدمات سفر است که از حدود دو ماه گذشته اقدامات خود را به‌صورت غیر رسمی برای نوروز 1401 آغاز کرده است.

یعقوب گویلیان، اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان در قالب کمیته‌های حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط ‌زیست، برنامه‌ریزی و آمار، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی سازمان‌دهی شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: جلسات هماهنگی این کمیته‌ها و زیرمجموعه آن برگزار شده و آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران و مسافران در استان مهیا شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم نتیجه تعامل مناسب مابین دستگاه‌های عضو کمیته در استان، ارائه خدمات مناسب و رضایت‌مندی مسافران نوروزی باشد.

گویلیان یادآور شد: دستگاه‌های مختلف عضو این ستاد تا پایان تعطیلات نوروزی به ریاست استاندار و به دبیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان،در ادامه گفت: کردستان دارای بناهای تاریخی بسیاری است که بیانگر پیشینه فرهنگی و تمدنی این استان است.

وی با اشاره به اهتمام جدی اداره‌کل در احیای این بناها و ایجاد فرصت‌های لازم برای رونق گردشگری و اشتغال‌زایی در استان، افزود: تبدیل بناهای قدیمی به موزه و اماکن گردشگری، ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری و اقدامی ماندگار و موثر برای حفظ اصالت و معرفی هرچه بهتر فرهنگ این منطقه محسوب می‌شود.

گویلیان عنوان کرد: سه بنای تاریخی در سنندج شامل خانه‌های حسین‌پناهی، کسوت‌آرا، قانعی و هم‌چنین خانه احمدی در بیجار به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با بیان اینکه از محل تبصره 19 قانون بودجه، چهار بنای تاریخی تملک و خریداری شده، گفت: بناهایی که واگذار می‌شود باید اصالت خود را حفظ و برای کاربری‌های فرهنگی، گردشگری و یا صنایع‌دستی مورد استفاده قرار گیرد

وی یادآور شد: خوشبختانه پس از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها بین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق، در ماه‌های گذشته شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب تورهای ورودی به استان بوده‌ایم.

گویلیان افزود: با وجود مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق، فم‌تور برگزار شده اولین قدم اساسی در راستای قانونی کردن سفرهای گروهی و مشترک بین شمال عراق و کردستان ایران بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری سلامت با توجه به شمار بالای گردشگران عراقی در استان استفاده کرد.

وی اظهار کرد: تبدیل شدن کردستان به دروازه گردشگری سلامت غرب کشور و ورود گردشگران عراقی می‌تواند به فرصتی بزرگ برای تعامل با کشورهای هم‌جوار و اشتغال‌زایی، ایجاد درآمد و ارزآوری به منطقه تبدیل شود.

گویلیان بیان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری میان دستگاه‌های عضو ستاد، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کردستان به بهترین نحو در سطح کشور معرفی و اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را برای شهروندان، مهمانان و گردشگران نوروزی در سال جدید رقم بزنیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =