افزایش بی حساب و کتاب قیمت و بازار آشفته گوشی

شناسهٔ خبر: 41B2C8E1 -
پس از افزایش قیمت ارزهای خارجی بسیاری از فروشندگان گوشی های همراه بدون اطلاع رسانی قبلی که می تواند نشانی از عدم هماهنگی با نهادهای مرجع قیمت گذاری دارد، اقدام به افزایش بی حساب و کتاب گوشی های همراه کردند تا شاهد افزایش قیمت 25 الی 30 درصدی در بازار تلفن همراه باشیم.

به گزارش هاناخبر ،

هم چنین بسیاری از فروشندگان در همین اوضاع نا به سامان از فروش گوشی علی الخصوص گوشی های پرچمدار امتناع می کنند و منتظر تثبیت قیمت ارز و از بین رفتن نوسانات هستند.

بررسی های میدانی نشان می دهد فروشگاه های آنلاین معتبر اکثر گوشی های خود را ناموجود کرده اند و یا با قیمتی گزاف برای فروش گذاشته اند. همچنین در بازار موبایل فروشندگان تمایلی به فروش نداشته یا آن چنان قیمت ها را بالا برده اند که خریدار دیگر تمایلی به خرید یک گوشی هوشمند ندارد تا بازارهای موبایل کسادی بی سابقه ای را تجربه کرده و خلوت تر از همیشه باشند.

برای آگاهی از میزان تغییر قیمت ها به روند تغییر قیمت گوشی های آیفون x، گلکسی جی 7 کر (J7 Core) و گلکسی اس 8 پلاس (که گوشی قدیمی محسوب شده و بسیاری انتظار کاهش قیمت این گوشی را بعد از گذشت مدتی داشتند) در چند ماه اخیر نگاهی می اندازیم. گوشی آیفون x با ظرفیت 64 گیگابایت که در اواخر سال 96 با قیمت حدود 6 میلیون تومان عرضه می شد، در هفته های اخیر با قیمتی بیشتر از 7 میلیون تومان معامله می شود. گلکسی J7 Core که میان رده محبوب سامسونگ در ایران است از قیمت 800 هزارتومان در پایان سال 96، به قیمت یک میلیون و چهارصد هزارتومان رسیده است. گلکسی اس 8 پلاس نیز در چند ماه گذشته با افزایش قیمت حدود 800 هزار تومانی همراه شده است.

این در حالی است که اخیرا رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده بود در سال ۱۳۹۷ تا به امروز هیچگونه ثبت سفارشی برای واردات موبایل انجام نشده و همین مسئله باعث شده تا علاوه بر عدم ورود محصولات جدید، میزان موجودی کالاهای فعلی در بازار کاهش و در نهایت قیمت‌ها به صورت محسوسی افزایش پیدا کند که نگرانی‌های زیادی را از نظر وضعیت خرید مردم به دنبال داشته است. همچنین وی مدعی شد تا کنون با وجود وعده‌ها دلار دولتی با قیمت ۴۲۰۰ تومان به واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی اختصاص پیدا نکرده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 1 =