بهره‌برداری خط راه‌آهن سنندج – همدان تا سال آینده

شناسهٔ خبر: 41F5FCC2 -
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه‌آهن سنندج – همدان با اقدامات خوبی که انجام‌شده تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش هاناخبر ،

محمد اسلامی امروز(۱۲آبان) در حاشیه آیین ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  پروژه راه‌آهن همدان – سنندج یکی از پروژه‌های راهبردی دولت است که کردستان را به شبکه سراسری وصل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تردد قطار تا سال آینده در استان کردستان به وجود خواهد آمد، افزود: مطالعات خط ریلی سنندج- باشماق در دستور کار قرارگرفته است و  این خط در مرحله مطالعات اولیه است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه ذکر کرد: مذاکرات مقدماتی با کشور عراق انجام‌شده و این خط ریلی نیز در ادامه اتصال مناطق مختلف کشور از طریق ریل به کشورهای همسایه در حال پیگیری است.

وی همچنین به جاده مریوان – سنندج اشاره کرد و گفت: پروژه راه جدید مریوان – سنندج پیشرفت بسیار خوبی داشته که تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

اسلامی با اشاره به اینکه فرودگاه سقز هدیه دولت تدبیر و امید به مردم کردستان است، عنوان کرد: در تابستان سال آینده پروازها از فرودگاه سقز انجام می‌شود که مردم از فرصت مسافرت هوایی بهره‌مند شوند.

آغاز ریل‌گذاری خط آهن همدان- سنندج

ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، گفت: امروز به‌صورت رسمی از ایستگاه راه‌آهن همدان – سنندج، ریل‌گذاری مکانیزه آغاز شد.

وی افزود: این مسیر به طول ۱۵۱ کیلومتر به‌عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه‌آهن تهران - همدان - سنندج است که وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا قبل از پایان دولت این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، بیان کرد: مجموع وزارت راه و شهرسازی در فاز اول در تلاش است که ایستگاه به داخل شهر سنندج بیاید و بعدازآن راه‌آهن به مرز باشماق مریوان ادامه داشته باشد و با توجه به اینکه هزینه زیادی را دارد باید مطالعات نهایی در این راستا انجام بگیرد.

ثابتی به مزایای بهره‌برداری از این خط ریلی اشاره کرد و یادآور شد: کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، اشتغال‌زایی و کاهش مصرف سوخت است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =