پنج اثر از هنرمندان کردستانی به هشتمین دوره جایزه فیروزه کشور راه یافت

شناسهٔ خبر: 4213589B -
معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: پنج اثر از سه هنرمند استان به مرحله نهایی هشتمین دوره "جایزه فیروزه" کشور راه پیدا کرد.

به گزارش هاناخبر ، عیسی فلاحی روز یکشنبه در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: آثار راه یافته از استان کردستان به هشتمین دوره جایزه فیروزه کشور در عرصه مد و لباس با یک اثر لباس کُردی زنانه توسط فاطمه نهایی از شهرستان سقز، در بخش عروسک سازی یک اثر شخصیت تلویزیونی "بادوم" توسط مهرزاد آهنیان از شهرستان سنندج و سه اثر نقاشی با تکنیک‌های سیاه قلم و مدادرنگی از شهرستان‌ بانه به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: هشتمین فراخوان جایزه فیروزه در سه بخش ایده‌های نوآورانه، کسب و کارهای نوپا، کسب و کارهای تجاری شده با موضوعات و قالب هدایای فرهنگی، نوشت افزار، اسباب بازی و عروسک در سال گذشته منتشر شد که آخرین مهلت ثبت نام در آن ۱۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ بود اما به سبب استقبال قابل توجه متقاضیان شرکت در این رویداد، ثبت نام طی ۲ مرحله تمدید شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، هدف از برگزاری این دوره جایزه را ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی-اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی اعلام کرد.

دبیر جایزه فیرزوه (خه لات) در کردستان، زمینه سازی به منظور هم‌افزایی شرکت کنندگان صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری جایزه فیروزه اعلام کرد.

وی با قدردانی از هنرمندان عرصه‌های کسب وکارهای فرهنگی و هنری استان کردستان، بیان کرد: از استان کردستان ۹۵ اثر در بخش های مختلف جایزه فیرزوه دوره هشتم شرکت کردند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 9 =