938 روستای کردستان به شبکه تلفن همراه اول مخابرات متصل هستند

شناسهٔ خبر: 421B76DF -
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کردستان گفت: 938 روستای این استان به شبکه تلفن همراه اول مخابرات متصل بوده و خدمات مختلف را دریافت می کنند.

به گزارش هاناخبر ،

آزاد حکمت با اشاره به اینکه صنعت مخابرات، سرویس‌ها و محصولات قابل ارائه در این بستر به عنوان یکی از پیشران‌های تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت کشور و حتی استان نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: اقدامات توسعه‌ایی در حوزه سیستم‌های مخابراتی، انتقال شبکه فیبر نوری، دیتا و ارتباطات سیار از جمله برنامه‌های مخابرات منطقه در این راستا در سال 99 است.

وی نصب و راه اندازی تجهیزات CWDM در 168 نقطه استان، نصب رادیو در 72 نقطه و افزایش ظرفیت در 17 نقطه از اقدامات صورت گرفته در توسعه انتقال استان در سال گذشته را از اقدامات توسعه ای این شرکت عنوان کرد و افزود: سال گذشته 223 کیلومتر فیبرنوری روستایی و 30 کیلومتر فیبر نوری شهری اجرا شد و با احتساب این آمار، هم اکنون 4 هزار و 844 کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، حذف 61 کابل اقماری در نقاط مختلف استان، تعویض 31 سوئیج و توسعه سوئیچ  ADSLو VDSL  در 129 نقطه استان را از پروژه های انجام شده در حوزه سیستم های مخابراتی عنوان کرد و ادامه داد: ارتقای ظرفیت UP LINK  استان در 269 نقطه و ارتقای پهنای باند استان به 30 گیگ در چهار شهرستان از برنامه های حوزه دیتا است.

حکمت ایجاد 32 نیو سایت همراه اول، ارتقای 80 سایت به تکنولوژی 3G و 83 سایت به تکنولوژی 4G را بخشی از عملکرد حوزه ارتباطات سیار در سال 99 برشمرد و یادآور شد: طی چند سال اخیر 507 سایت BTS در استان نصب و راه اندازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد 938 روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات هستند، بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 502 روستا دارای تلفن خانگی هستند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 2 =