بازگشت زائران اربعین حسینی تسهیل شود

شناسهٔ خبر: 425B0442 -
استاندار آذربایجان برلزوم برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زائران در مسیرهای برگشت داخل کشور و به ویژه در مسیرهای کربلا به اربیل واربیل به کشور تاکید کرد.

به گزارش هاناخبر ، استاندار آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی ستاد اربعین آذربایجان غربی اظهار کرد: ایام اربعین حسینی و تردد زوار از مرز تمرچین پیرانشهر سبب شکل گیری همبستگی و اتحاد در بین ادیان، اقوام و مذاهب مختلف شده که نیاز امروز منطقه و جهان اسلام است و از سویی دیگر در کنار برگزاری حماسه بزرگ اربعین، شاهد شتابگیری توسعه زیرساختی منطقه و انجام اقدامات عمرانی در دو طرف مرز در ایران و عراق بوده‌ایم.

 

 

 

محمدصادق معتمدیان بر انجام اقدامات لازم برای تسهیل بیش از پیش رفت و برگشت زوار اربعین از مرز تمرچین تاکید کرد و افزود: طرح جابجایی زائرین اربعین در حال حاضر یکی از اولویت‌های مهم است که لازم است علاوه بر خدمات رسانی در مسیرهای داخل کشور به سمت تمرچین و مهران و بالعکس نسبت به پوشش زائران بازگشتی در مسیرهای کربلا به اربیل و در نهایت کشور نیز اقدامات لازم انجام شود تا زائران بتوانند بدون هیچ مشکلی تردد کنند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه امنیت کامل در مرزهای آذربایجان غربی به ویژه مرز تمرچین برقرار است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 

استاندار آذربایجان غربی به ارائه خدمات رفاهی برای زائران در مرز تمرچین اشاره و عنوان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی، حمل و نقل، آب و برق و همچنین تامین موادغذایی در مواکب اهمیت زیادی دارد که لازم است مدیران مربوطه، به صورت ۲۴ ساعته برای تامین ضروریات زائران اقدام کنند.

 

 

 

معتمدیان در ادامه به ظرفیت بالای مرز تمرچین اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم زیرساخت های مرز تمرچین را توسعه و حفظ کنیم و همچنین اقداماتی در راستای سفر زائران از مرز تمرچین به عتبات عالیات را به صورت رفت و برگشت در طول سال ایجاد کنیم.

 

استاندار آذربایجان غربی همچنین در ادامه اطلاع رسانی صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی از تردد زائران و ارائه خدمات در مرز تمرچین را مطلوب ارزیابی کرد.

 

 

 

، مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با تلاشهای همکاران رسانه‌ای ، استودیوی پخش زنده در مرز تمرچین مستقر است و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند.

 

آقای ناصر حجازی فر افزود: در طول روز، در چند نوبت ارتباط مستقیم با شبکه‌های یک، خبر و دیگر شبکه‌های استانی برقرار می شود ‌ و همچنین گزارش‌های تولیدی پخش و نکات کلیدی و آموزشی اطلاع رسانی می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 7 =