رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز

شناسهٔ خبر: 4270C7E9 -
پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز در مجتع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی سقز رونمایی شد.

به گزارش هاناخبر ، علیرضا اسماعیلی دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز در مراسم رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز که ظهر امروز در ارشاد اسلامی سقز برگزار شد، اظهار داشت: نگاه ویژه به شعار سال، توجه به زبان و ادبیات کردی و مفاهیم فرهنگ کهن کردستان با رویکردی خلاقانه و نو و باز آفرینی آیین‌ها، رسوم و سنن ارزشمند کُردها در قالب نمایش از جمله محورهای این دوره از جشنواره است.

دبیر این جشنواره در رابطه با نحوه انتخاب پوستر جشنواره تئاتر کردی سقز، گفت: بعد از اعلام فراخوان طراحى پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر کردى سقز، ١٩ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه دائمى جشنواره ارسال شد که هیأت داوران با در نظر گرفتن ملاک‌های مدنظر برای انتخاب پوستر جشنواره، پس از بررسى آثار ارسالی، اثر شیلان هوشیاری از سنندج را انتخاب کردند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ایده اصلی این پوستر تلفیق یک المان کُردی (روسری سرکه‌ای) و یک المان تئاتری (لوگوی جشنواره) است.

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز خاطرنشان کرد: در این پوستر لوگوی جشنواره که خود شامل صورتک‌های خندان و گریان تئاتر است با استفاده از نقوش روسری اجرا شده و جزیی از آن شده است و گویی خود بخشی از طرح روسری است.

وی ادامه داد: نگاه تحلیلی به مسائل اجتماعی روز به ویژه مسائل خانواده، جوانان، طلاق و مبارزه با مصرف مواد مخدر و ارائه نمایش‌هایی در راستای نفی خشونت و جنگ‌طلبی و در حمایت از گسترش صلح جهانی از دیگر محورهای این دوره از جشنواره است.

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز گفت: از بیش از 50  متن نمایشی ارسال شده به این جشنواره تعداد 12 متن مورد پذیرش قرار گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به ارسال متن‌های نمایشی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر کُردی سقز براساس بندها و شرایط مندرج در فراخوان از میان آثار ارسالی 12 متن پذیرش شده است.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه این جشنواره از 16 تا 19 آذرماه جاری در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری نشست‌های علمی و نقد و بررسی نمایش‌های اجرا شده را از برنامه های جنبی جشنواره است.

در مراسم رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز، معاون سیاسی فرماندار، برخى از اعضاى شوراى شهر، رئیس اداره ارشاد سقز، رئیس اداره امور هنرى اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى کردستان، پیشکسوتان و تعداد زیادى از هنرمندان که در سالن پلاتوى مجتمع فرهنگى هنرى برگزار شد حضور داشتند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 1 =