کاهش ۲۱ درصدی تولید عسل در کردستان

شناسهٔ خبر: 4324ECD5 -
مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان از کاهش ۲۱ درصدی تولید عسل در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، امسال میزان عسل تولید شده در کردستان یک هزار و ۸۶۹ تن بوده که این میزان ۲۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی تعداد کلنی‌های موجود در زنبورستان‌های استان را ۳۰۴ هزار و ۸۵۰ کلنی اعلام کرد و افزود: حداقل هفت هزار و ۴۳۱ نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد:۹۷ درصد از کلنی‌های موجود در زنبورستان‌های استان مدرن و تنها سه درصد آن‌ها بومی است.

حسامی میگوید: امسال افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله به زنبودار‌های استان پرداخت شده است.

مدیرعامل اتحادیه زنبورستان‌های کردستان هم از ایجاد پروانه الکترونیکی زنبوداری در سامانه صدور مجوز‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر۴۰۰ زنبوردار از طریق این سامانه، پروانه الکترونیکی دریافت کردند و ظرفیت افزایش بیش از۲ هزار نفر را دارد.

محمدی در ادامه به فعالیت ۲ کارخانه بسته بندی و فرآوری محصولات زنبورعسل در شهرستان‌های سنندج و قروه اشاره کرد و گفت: یکی از این کارخانه‌ها ثبت اختراع دارد و جزو واحد‌های نمونه کشوری و دانش بنیان است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 5 =