مردم کردستان در زمینه پرداخت زکات جزو استانهای برتر هستند

شناسهٔ خبر: 432BEEEA -
رئیس کمیته امداد کشور گفت: مردم استان کردستان در زمینه پرداخت زکات جزو استانهای برتر کشور هستند.

به گزارش هاناخبر ،  سید مرتضی بختیاری، در دومین شورای زکات استان کردستان عنوان کرد : استان کردستان از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و سرزمین فرهنگ و هنر نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه وجود پنج هزار و ۴۰۹ شهید در استان نشان از طینت پاک مردم کردستان دارد، افزود: نماد این پنج هزار و ۴۰۰ شهید نیز در استقبال از رئیس جمهور دیدیم.

بختیاری با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ همایشی به صورت ملی برگزار شد و رهبر پیامی به این همایش دادند، تصریح کرد: ایشان در این پیام تاکید زیادی بر ترویج زکات به عنوان یکی از ارکان و پایه های اسلام نمودند و بر کوتاهی این فریضه اشاره کردند .

وی با اعلام اینکه شورای زکات در تمام استان های کشور فعال است، اظهار کرد: قانون زکات در سال ۱۳۸۶ تصویب و آیین نامه آن در شورای مرکز ی زکات تصویب و ابلاغ شد .

وی ادامه داد: شفاف سازی عملکرد شورای زکات و محل هزینه کرد آن توسط رسانه‌ها انجام شود چراکه این امر بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیته امداد تأکید کرد: اعضای شورای زکات با احساس مسئولیت گزارش اقدامات و عملکرد شورا را به اطلاع مردم و روحانیون و ائمه جمعه برسانند.

وی عنوان کرد : تنها سه درصد از زکات جمع آوری شده در اختیار کمیته امداد قرار گرفته و مابقی زکات توسط مودیان و معتمدین و با نظارت این نهاد در بین نیازمندان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه مردم کردستان در امر پرداخت زکات جلودارند، افزود: هرچه میزان زکات پرداختی بیشتر باشد خدمت رسانی و رسیدگی به نیازمندان بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و تبلیغ در امر زکات گفت: در شورای زکات نوآوری ایجاد شود تامردم بتوانند با امر زکات آشنا شوند و تبلیغ زکات انجام شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 1 =