زمزمه مبادله صالح مسلم با دو شهروند زندانی چک در ترکیه قوت گرفت

شناسهٔ خبر: 435487DC -
رادیو پراگ از شنیده شدن زمزمه مبادله صالح مسلم سیاست مدار کرد بازداشت شده در کشور چک با دو زندانی این کشور در ترکیه خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

پلیس کشور چک اواخر روز شنبه صالح مسلم رهبر پیشین حزب کردی اتحاد دموکراتیک کرد سوریه و از سیاستمداران برجسته کرد سوریه را در هتلی در پایتخت این کشور بازداشت کرد. پلیس این کشور علت بازداشت صالح مسلم را صادر شدن حکم بازداشت وی از سوی پلیس بین الملل یا اینترپل عنوان کرده است.

اما رادیو پراگ مسئله بازداشت صالح مسلم سیاستمدار کرد سوریه در کشور چک را یک معضل سیاسی جدید برای این کشور توصیف کرده است زیرا از یک سو ترکیه که صالح مسلم را تروریست خطاب کرده و آن را وابسته به پ.ک.ک می داند خواستار استرداد صالح مسلم به آنکارا شده است از سوی دیگر فعالان کرد و احزاب کرد سوری خواستار آزادی وی شده اند و از نهادهای بین المللی برای آزادی وی کمک خواسته اند.

از سوی دیگر، رادیو پراگ با اشاره به حبس دو شهروند چک در ترکیه به اتهام وابستگی به پ.ک.ک از شنیده شدن زمزمه مبادله صالح مسلم با دو زندانی تبعه چک خبر داد که در ترکیه به 6 سال حبس محکوم شده اند. به این ترتیب ممکن است کشور چک صالح مسلم را به ترکیه بازگرداند و در مقابل دو شهروند چک را آزاد کند.

مسئله بازداشت صالح مسلم واکنش برخی سیاستمداران دیگر کشورهای جهان را نیز به همراه داشته است. توماس فلاگر نماینده سابق پارلمان آلمان و سیاستمدار حزب چپ این کشور از کشورش خواسته است درخواست بازگرداندن صالح مسلم به آلمان را در پراگ مطرح کند.

رادیو پراگ همچنین از انتقاد آنگلا مرکل از ترکیه خبر داده است. صدر اعظم آلمان ترکیه را به خاطر آنچه سوء استفاده از احکام بازداشت اینترپل خواند مورد مواخذه قرار داده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =