برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان چایپاره

جلسه شورای حفاظت از منابع آب چایپاره با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش هاناخبر ، پنجشنبه ۲۶مرداد ۱۴۰۲ ، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان چایپاره به ریاست فرماندار شهرستان چایپاره و با حضور اعضای شورا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان چایپاره برگزار شد.

در ابتدای جلسه ، مدیر امور منابع آب شهرستان ضمن تشریح منابع موجود آبی به ویژه مخزن سد آغچای ، میزان مصارف و میزان آب زراعی مورد نیاز تا پایان سال زراعی، اقدامات اعضای شورای حفاظت در اجرای مصوبات جلسه گذشته و آخرین اقدامات مدیریت امور آب در شرح وظایف و مأموریت هایش در ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب در شهرستان ارائه و سپس اعضای جلسه نیز پیشنهادات خود در حوزه آب شهرستان را بیان داشتند. 

 

سعید شکورزاده فرماندار و رییس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان چایپاره در این جلسه ضمن تشکر از اعضای جلسه شورای حفاظت به جهت اهتمام و تلاش جدی در مسائل مربوط به منابع آب شهرستان و اقدامات مناسب صورت گرفته توسط شورای حفاظت از منابع آب، جلسات شورای حفاظت از منابع آب را از مهمترین جلسات سطح شهرستان دانست.

وی در ادامه با اشاره به زمان بندی جهت قطع آب سد مخزنی آغ چای گفت: با توجه به کاهش آورد رودخانه آغ چای و مصارف در سال آبی جاری ضرورت دارد برنامه زمان بندی جهت قطع آب سد فوق ارائه شود تا از خشکسالی موجود به نحو احسن گذر کنیم.

در ادامه فرماندار شهرستان با بیان اینکه کشاورزی بخش مهم و اصلی اقتصاد شهرستان است بر حفاظت از منابع آب و پرهیز از اسراف در مصرف این نعمت الهی تأکید نمود. همچنین وی از جهاد کشاورزی شهرستان خواست با معرفی و ترویج محصولات کشاورزی کم آب بر،گام مهمی در بحث مدیریت آب برداشته شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 4 =