نماینده مردم اهر و هریس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد آخرین وضعیت و پیشنهادات درباره حوزه انتخابیه اهر و هریس در مجلس/ کارخانه مس انجرد، آهک هیدراته و طلای شیله بران

شناسهٔ خبر: 43C7327A -
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس آخرین وضعیت و پیشنهادات در خصوص تقسیمات جدید حوزه‌های انتخابیه اهر و هریس در مجلس و وضعیت کارخانه مس انجرد، آهک هیدراته و طلای شیله بران را تشریح کرد.

به گزارش هاناخبر ،

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، بیت‌الله عبداللهی، نایب رئیس کمیسیون مشترک دولت و مجلس در اصلاح ساختار اداری و عضو کمیسیون شورای امور داخلی مجلس شورای اسلامی  است که نزدیک به سه دهه در پست‌های مختلف اجرایی از جمله بخشدار، فرماندار، مدیرکل صنایع‌دستی، مدیرکل اداری مالی استانداری و معاون سازمان بازرسی استان آذربایجان‌شرقی انجام وظیفه کرده است.

وی در دوره دهم  پس از اعلام کاندیداتوری برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه اهر و هریس در مرحله اول این دوره، نفر اول شد ولی به جهت عدم کسب حد نصاب لازم، این رقابت به مرحله دوم کشیده شد و در مرحله دوم نیز  با کسب اکثریت آراء موفق به کسب پیروزی شد اما به جهت ابطال انتخابات این مرحله توسط شورای نگهبان، از راهیابی به مجلس بازماند.

عبداللهی دوباره در انتخابات میاندوره‌ای مجلس با اقبال مردم روبه‌رو شد و برای بار سوم با غلبه بر رقیب خود بر کرسی سبز مجلس جلوس کرد.

بیت‌الله عبداللهی یکی از نمایندگان صریح‌ الهجه مجلس شورای اسلامی است. وی با  اینکه منتسب به دولت و مورد حمایت جناح موسوم به اصلاحات است اما مدعی است استقلال خود را حفظ کرده و موقعی که نیاز به اعلام موضع در زمینه‌های مختلف بوده بدون توجه به مسائل جناحی نظرات و حتی انتقادات خود را تندتر به جناح‌های مختلف بیان کرده است که این امر یکی از محسنات این نماینده مجلس است.

مثال عینی آن، انتقاد صریح به رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان بود که بدون تعارف از عدم اعلام موضع شفاف رئیس جمهوری در خصوص بزرگراه اهر – تبریز انتقاد کرد و خواستار تسریع در اجرای پروژه و تأمین اعتبارات لازم در این خصوص شد.

فرصتی فراهم شد که در گفت‌وگویی اختصاصی با این نماینده مجلس در خصوص مسائل مختلف داشته باشیم که ماحصل این گپ و گفت صمیمی از نظرتان می‌گذرد.

آخرین وضعیت در خصوص تقسیمات جدید حوزه‌های انتخابیه اهر و هریس

ضمن تشکر از جنابعالی که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید، ابتدا  در خصوص تقسیمات جدید حوزه‌های انتخابیه مجلس که شهرستان اهر و هریس از موارد مطروحه در لایحه دولت است، توضیح دهید.

در ابتدا ضمن تشکر از خبرگزاری فارس که این فرصت را فراهم کردند که با مخاطبان عزیز در ارتباط باشیم.

  در این خصوص، دولت دو سال قبل پیشنهاد کرده که هوراند به شهرستان اهر ملحق و شهرستان هریس نیز از اهر منتزع و به تبریز ملحق شود که نهایتاً دو نماینده به جمع نمایندگان مجلس اضافه خواهد شد و در این خصوص نیز نمایندگان عضو کمیسیون، نظرات خود را در کارگروه متولی بررسی و ارائه کردند حتی ما نیز دو پیشنهاد دادیم.

 اول اینکه به جهت دارا بودن شرایط جمعیتی لازم در شهرستان‌های اهر و هریس، نمایندگان مستقل داشته باشند و پیشنهاد دوم اینکه مثل میانه حوزه انتخابیه اهر و هریس دارای دو نماینده باشند.

 امیدوارم دوستان و علاقمندان به این منطقه، خویشتن‌داری کنند و مردم را برای آینده‌ نگران نکنند. بنده نیز به عنوان نماینده مردم شریف شهرستان‌های اهر و هریس در راستای مطالبات به حق مردم پیگیر موضوع هستم و فعلاً  به جهت برخی مشکلات اجتماعی در سایر استان‌ها در خصوص تقسیمات جدید مسکوت مانده است.

اهر از 5 آیتم فرمانداری ویژه تنها دو آیتم دارد

در خصوص ارتقاء جایگاه فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه چه پیگیری‌هایی انجام شده است؟

سه موضوع جزو اولویت پیگیری‌های اینجانب از وزارت کشور است که یکی از آنها ارتقاء جایگاه فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه، دوم پیگیری تصویب و تأیید بخش جدید «تازه‌کند» قشلاق اهر و سومی شهرداری «آرباطان» است که در خصوص فرمانداری ویژه اعلام شده از پنج  آیتم شرایط ارتقاء این شهرستان تنها دو آیتم را دارد که در این خصوص مشغول رایزنی با مسوولان ارشد کشوری هستیم و اما بخش قشلاق «تازه کند» نیز مورد تأیید استانداری قرار گرفته و در شرف تأیید و طی مراحل اداری است، ارتقاء روستای «آرباطان»به شهر نیز در شرف تأئید و تصویب است.

آغاز تولید آزمایشی کارخانه مس انجرد  

موضوع بیکاری و فقدان زمینه اشتغال از دغدغه خانوادهاست، در این خصوص چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

این شهرستان به چندین پروژه مهم و تأثیرگذار در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیاز دارد که برخی از آنها در گذشته آغاز شده ولی به علت برخی مشکلات اعتباری ،مجوز، اجتماعی و مسائلی از این دست راکد و یا نیمه تمام مانده بود، از جمله پروژه «قند قانع» و کارخانه «مس انجرد» که الحمدالله با پیگیری‌های لازم و مستمر مشکل تسهیلات و اعتباری کارخانه «قند قانع» مرتفع شد وهم اکنون شاهد تسریع در اجرای این پروژه هستیم .

کارخانه «مس انجرد» نیز با حمایت‌های تمام مسوولان و مردم همچنین اهتمام جدی مسوولان کشوری و استانی ضمن حل مشکلات اجتماعی و اخذ مجوزهای لازم، هم اکنون تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و جمع قابل توجهی هم‌اکنون در این پروژه مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم با آغاز به کار رسمی این مجموعه بزرگ معدنی و توسعه و راه‌اندازی فازهای بعدی تعداد افراد شاغل به بیش از دو برابر افزایش یابد.

آغاز کار در معدن آهک هیدراته/ احداث کارخانه فولاد در شهرک صنعتی اهر

از کارخانه آهک هیدراته چه خبر؟

کارخانه «آهک هیدراته» نیز با وجود کلنگ‌زنی توسط وزیر صنعت، این پروژه نیز به حال خود رها شده بود که با پیگیری مستمر و بازدید میدانی قائم مقام وزیر صنعت و رئیس هیات مدیره شرکت «مس ایران»، ساختمان کارخانه مذبور نیز در حال اجراست و معدن آهک هیدراته نیز با حل مشکلات اجتماعی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

همچنین با جذب یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مجوز لازم برای احداث کارخانه فولاد در محل شهرک صنعتی اخذ شده که امیدواریم با آغاز این پروژه  نیز شاهد جذب جمعی از جوانان بیکار در این پروژه بزرگ باشیم.

وضعیت معدن «طلای شیله‌بران» هریس به‌ زودی  تعیین تکلیف می‌شود

معدن طلای «شیله‌بران» و «زگلیگ» به کجا انجامید؟

معدن طلای «شیله‌بران» که پیمانکار و مجری معدن «سوناجیل» هریس عملیات مطالعاتی آن را به عهده دارد به‌ زودی و با اتمام کارهای مطالعاتی، توجیه یا عدم توجیه اقتصادی آن را اعلام خواهد کرد و معدن «زگلیگ» نیز که به علت برخی مشکلات اجتماعی و معارض غیرفعال شده بود با پیگیری‌های لازم مشکل معارض حل شده است و این پروژه معدنی نیز فعلاً در مرحله مطالعاتی است.

خودداری بانک مرکزی از اعلام استمهال وام مناطق زلزه‌زده ارسباران به بانک‌های عامل

با پیگیری‌های جنابعالی و نمایندگان ارسباران، استمهال وام زلزله ارسباران در دولت تصویب شده، در این خصوص کمی توضیح دهید.

در خصوص استمهال وام زلزله مناطق روستایی، این مورد در دولت تصویب شده اما با وجود تصویب، متأسفانه تاکنون بانک مرکزی به بانک‌های عامل این مصوبه را جهت اجرا اعلام نکرده است و استدلال بانک مرکزی نیز این است که دولت یا مبلغ فوق را به بانک‌ها پرداخت کند و یا خود را برای این مبلغ به بانک‌ها بدهکار کند که تاکنون این امر را انجام نداده است!

 رهاورد سفر دکتر روحانی به استان ،آیا عایدی هم به شهرستان اهر داشت؟

یکی از چهار پروژه‌هایی که در اولویت سفر ریاست جمهوری به آن پرداخته شد، بزرگراه اهر – تبریز بود که پیگیر جدی هستیم با تأمین به موقع اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه این پروژه مهم و حیاتی منطقه به سرانجام برسد.

برای آغاز عملیات اجرایی بزرگراه اهر- مشگین شهر چه اقدامی شده است؟

این مسیر نیز یکی از راه‌های مهم ارتباطی استان و شهرستان به استان‌های همجوار است که از طریق استان اردبیل عملیات اجرایی ساخت آن در حال انجام است و ما نیز پیگیر آن هستیم با تأمین اعتبار، ساخت این پروژه از طرف اهر نیز آغاز شود که متأسفانه نبود اعتبار لازم از موانع انجام این پروژه است که امیدواریم با پیگیری‌های لازم حداقل شاهد تعریف ردیف اعتباری برای این مسیر باشیم.

 هیچ اراده و تمایلی از سوی مدیران فرادست به تفویض اختیار برای شهرستان‌ها مشاهده نمی‌شود

اکثر مدیران، اختیارات کمتری در حوزه کاری خود در شهرستان دارند و معمولاً اکثر مجوزها و استعلام‌ها استانی است، در این خصوص چرا اقدامی اساسی برای افزایش اختیار شهرستانی نمی‌شود؟

متأسفانه تفکر تمرکزگرایی از شاخصه‌های مرکزنشینان و استان‌نشین‌هاست و هیچ اراده و تمایلی از سوی مدیران فرادست به تفویض اختیار برای شهرستان‌ها مشاهده نمی‌شود و این امر باعث شده ارباب رجوع برای کمترین مورد اداری به مرکز استان و حتی تهران مراجعه کند و این سیستم بیمار اداری باعث دلسردی و نارضایتی اکثر افرادی می‌شود که به ادارات مراجعه می‌کنند.

انتظار داریم ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری با شناسایی این‌گونه  موارد که نارضایتی نباشد، قطعاً همیشه با این مشکلات مواجه خواهیم بود.

برای تقویت و تجهیز بیمارستان اهر چه پیگیری‌هایی انجام داده‌اید؟

بیمارستان اهر، اختصاص به شهرستان اهر نداشته و بالغ بر 400 هزار نفر از جمعیت منطقه ارسباران و دشت مغان را پوشش می‌دهد، از این رو هرچه این مجتمع بیمارستانی مجهزتر باشد. قطعاً تردد به مرکز استان جهت درمان و تشخیص بیماری‌ها کمتر خواهد شد.

در این راستا در سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان طی رایزنی‌های انجام شده، قول خرید و راه‌اندازی دستگاه MRI که یکی از نیازهای اساسی منطقه است و از این دستگاه تنها در مرکز استان و شهرستان مراغه وجود دارد، برای بیمارستان اهر با دستور وزیر بهداشت، جزو خریدهای اولویت‌دار دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار گرفته و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در بازدید اخیر خود از شهرستان اهر از نهایی شدن خرید این دستگاه خبر داده بودند.

همچنین تجهیزات اساسی دیگری که نیاز این شهرستان است، بعضی از آنها خریداری و نصب شده و برخی از آنها نیز امسال راه‌اندازی می‌شود. در بحث پزشکی، رادیولوژیست نیز که به علت نبود پزشک متخصص در این رشته بیمارستان اهر با مشکل مواجه شده بود که الحمدلله با هماهنگی‌های لازم این مشکل نیز مرتفع شده است.

راه‌اندازی کلنیک تخصصی در بیمارستان اهر که عملیات اجرایی آن آغاز شده و توسعه اورژانس و سایر بخش‌ها نیز اقدام مناسب برای توسعه تقویت زیرساخت‌های درمانی پیگیری شده است.

و سخن آخر

مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب بهترین ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و ما هرچه داریم از برکت حضور مردم در صحنه است، حقیر نیز به عنوان نماینده منتخب مردم تا این لحظه در جهت رشد و توسعه منطقه، بینی و بین‌ الله از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ام و تا آخرین لحظه خدمتم در این راه ثابت قدم خواهم بود و هیچ وقت از خدمتگزاری به مردم و حل مشکلات آنها خسته نشده و نخواهم شد.

از این رو سعی خواهم کرد سخنگو و پیگیر خواسته‌ها و مطالبات مردم بوده و به دور از ملاحظات حزبی و جناحی تمام همت خود را در خدمت به مردم و اعتلای نام منطقه زرخیز ارسباران و قره‌داغ به کار بندم.

امیدوارم در این راستا خداوند توفیق عنایت فرمایدکه خدمتگزاری صادق برای مردم شریف این سامان باشم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =