اتمام مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه تا پایان سال باید انجام شود

شناسهٔ خبر: 43EF2E77 -
با توجه به تاکید رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر اتمام مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه تا پایان سال جاری، مدیر عامل آبفای استان می گوید: در صورت تکمیل این پروژه سالانه 51 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده فاضلاب، به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

به گزارش هاناخبر ،عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، نقش پساب حاصل از تصفیه خانه فاضلاب ارومیه در احیای نگین فیروزه‌ای شمالغرب کشور را مهم عنوان کرد و گفت: اتمام مدول سوم این تصفیه خانه در موعد مقرر باید انجام شود.

او با قدردانی از تلاش‌های در حال انجام برای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: دولت، احیای دریاچه ارومیه را در زمره طرح های  اولویت دار قرار داده و بر تکمیل و اتمام طرح های در دست اجرا تاکید دارد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از وضعیت جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهر ارومیه اظهار داشت: درحال حاضر مدول یک و دو تصفیه خانه ارومیه در مدار بهره برداری قرار داشته و 76 درصد شهر را تحت پوشش دارد.

علیرضا رضوی با بیان اینکه مدول سوم این تصفیه خانه نیز در حال اجرا است، افزود: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با پیشرفت فیزیکی بیش از 92 درصد، تا پایان سال جاری اتمام و وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی گفت: با اتمام مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، ظرفیت تصفیه فاضلاب، 60 هزار متر مکعب در شبانه‌روز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی پساب حاصل از تصفیه فاضلاب ارومیه را در راستای احیای دریاچه ارومیه موثر عنوان و اظهار کرد: با اتمام مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، سالانه 51 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده فاضلاب، مطابق با استاندارد های زیست محیطی به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

  وی افزود: برای انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب به دریاچه ارومیه 11 کیلومتر خط انتقال در دست اجرا است که از این میزان تاکنون، هشت کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 9 =