مشروح سخنان رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در سنندج

شناسهٔ خبر: 43FE5626 -
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از وجود 400 دیواره سنگ‌نوردی در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته 70 درصد از بودجه‌های فدراسیون صرف صعودهای ورزشی شد و 30 درصد به بحث کوهنوردی اختصاص یافت.

به گزارش هاناخبر ،

رضا زارعی ظهر چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در مجمع سالیانه هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کردستان، اظهار کرد: در سال گذشته 70 درصد از بودجه‌های فدراسیون صرف صعودهای ورزشی شد و 30 درصد به بحث کوهنوردی اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه استعدادیابی مربیان در 15 استان کشور در حال اجرا است، گفت: بحث استعدادیابی در ورزش بین جامعه ورزشی و حتی رسانه‌ها جا افتاده است.
زارعی با بیان اینکه باید در قبل از انجام هر کاری نیازسنجی انجام شود، گفت: در کشور ما 400 دیواره نصب شده است.
وی افزود: 501 نفر سال گذشته در استان کردستان آموزش دیده‌اند که آمار قابل‌توجهی است.
وی با بیان اینکه بابت آموزش در فدراسیون زحمت کشیده و با هر نوع تخلفی در این زمینه برخورد خواهیم کرد، گفت: این انتظار را داریم که تخلفات به کمیته نظارت اعلام و با مربیان متخلف باید برخورد شود تا در سال‌های بعد تکرار نشود.
به گفته وی، در بحث دانش‌افزایی برای ارتقای سطح فدراسیون مدرس را تامین و خود استان هزینه اسکان و غیره را تامین کنند.
وی با بیان اینکه ورزش زمانی رشد می‌کند که این چالش‌ها وجود داشته باشد، گفت: ما در حال حاضر 5 هزار مربی در سطح کشور داریم.
وی اضافه کرد: آمار آموزشی فدراسیون کوهنوردی 23 هزار نفر است و در این زمینه در بین فدراسیون‌های کشور جایگاه بالایی داریم.
وی گفت: فدراسیون را زمانی تحویل گرفتم که بدهکار بود اما الان طلبکار است، قطعا نقاط ضعفی هم وجود دارد ولی نباید برخی گزارشات موجب نادیده‌گرفتن کارهای انجام گرفته شود.
وی اضافه کرد: کردستان در بحث آموزش الان در جایگاه یازدهم قرار گرفته و این موضوع قابل توجه است و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.
وی با بیان اینکه از تمام فعالیت‌های هیأت استانی و شهرستانی تقدیر می‌کنم،گفت: هیئت در این دوره کارهای خوبی انجام داده که قابل قیاس با هیئت‌های گذشته نیست.
وی خاطرنشان کرد: اگر ضعفی در بحث حمایت داریم به دلیل مشکلات اقتصادی است.
وی اضافه کرد: هیأت نباید از کوه پیمایی فاصله بگیرد چون کردستان ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند در بحث گردشگری ورزشی دوره‌های فدراسیون را هم جذب خود کند.
وی با اشاره به اینکه یک سری قوانین وجود دارد که نمی‌توان نادیده بگیریم، گفت: امروز تعداد زیاد مربیان بانو داریم که تقاضای مربی درجه یک دارند.
وی با بیان اینکه فدراسیون بودجه زیادی ندارد ولی سعی خواهیم کرد سالانه حداقل یک همایش برای بانوان برگزار کنیم، گفت: 64 هزار بیمه شده ورزش کوهنوردی داریم و 25 هزار نفر در حال حاضر اعضای سایت فدراسیون هستند.
وی اضافه کرد: رویکرد فدراسیون در سال‌های گذشته به سمت آموزش بود الان این بحث را به سمت ایمنی هدایت و سوق داده‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه بحث آموزش به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فدراسیون به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: 23 هزار آموزش در سال گذشته انجام شده است که در سال 95 این میزان 21 هزار نفر بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 3 =