تبدیل منطقه آزاد ماکو به قطب 'دیتاسنتر' کشور

شناسهٔ خبر: 44077A55 -
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه در راستای توسعه فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات به قطب 'دیتاسنتر' کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش هاناخبر ، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: علاوه بر آن به دنبال توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در راستای ارائه چهار خدمت اصلی دولت به صورت الکترونیکی در مناطق روستایی و همچنین هوشمندسازی منطقه هستیم.

وی افزود: تلاش سازمان منطقه آزاد ماکو بر این است که این منطقه به مرکز خدمات پشتیبانی سایت‌های اینترنتی تبدیل شود و در صدد هستیم مقدمات این اقدام مهم را با همکاری نهاد‌های استانی و کشوری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: قابلیت‌های منطقه آزاد ماکو در این بخش موجب شده است تا سرمایه گذاران خارجی و داخلی زیادی به حضور در این منطقه علاقه‌مند شوند.

سلیمانی همچنین از پیاده سازی پایلوت گمرک هوشمند در این منطقه خبر داد و بیان کرد: همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آذربایجان غربی موضوع ایجاد مرکز تجارت دیجیتال با محوریت جاده ابریشم و بهره مندی از ظرفیت منطقه آزاد ماکو بحث شد که امیدوار به اجرایی شدن آن‌ها در این منطقه هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو گفت: به منظور حمایت از اشتغال پایدار در حوزه ICT و هوشمندسازی ادارات، زیرساخت‌های ارتباطی این منطقه توسعه می‌یابد.

قاسم جلیلی نژاد افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ایده‌های نو و فناورانه از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در استان نیز همین امر در راستای توسعه اشتغال پایدار دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: زیر ساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستا‌ها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاورد‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 5 =