عدم تحقق وعده مسئولان در یادواره های بمباران شیمیایی سردشت/ وضعیت معیشت مردم خوب نیست

شناسهٔ خبر: 44149E5A -
نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت مردم سردشت به علت انسداد مرزها و نبود زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی خوب نیست و مسوولان وظیفه دارند با کار جهادی و نه صرفا با سخنرانی و پشت میزنشینی به مردم خدمت کنند.

به گزارش هاناخبر ،کمال حسین‌پور در جلسه شورای اداری شهرستان سردشت با اشاره به جنایت بمباران شیمیایی سردشت در سال ۱۳۶۶ اظهار داشت: این اقدام غیرانسانی که آلام آن پس از گذشت بیش از سه دهه هنوز التیام نیافته است، سند توحش غرب و نماد دوگانگی حقوق بشر آمریکایی و صفحه رسوایی حامیان دروغین حقوق بشر به شمار می‌رود.

او اضافه کرد: با گذشت این مدت اما کمبود امکانات بهداشتی درمانی برای مصدومان شیمیایی این شهرستان درد مضاعفی است. اینک معیشت مردم سردشت به علت انسداد مرزها و نبود زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی خوب نیست. مسوولان وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند و باید با کار جهادی و نه صرفا با سخنرانی و پشت میزنشینی به مردم خدمت کرده و به مشکلاتشان رسیدگی کنند.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: سردشت با تمام ناملایمات از نظر زیرساخت‌ها جزو شهرستان‌های محروم کشوری است راه‌های مواصلاتی غیر استاندارد در تمامی محورهای منتهی به سردشت، کمبود نیروهای بیمارستانی و امکانات در حد این مردم نیست و همچنین در گذشته با عدم مدیریت با اضافه کردن تخت بیمارستانی به بیمارستان سردشت به صورت غیر استاندارد توسعه داده شده است.

او بیان کرد: گازرسانی روستایی، مشکلات کولبران و عدم ساماندهی کارت مرزنشینان، بیکاری، مدارس فرسوده و غیراستاندارد شهری و روستایی، نامناسب بودن وضعیت آب شرب در حاشیه شهر، کمبود فضای سبز، نبود طرح جامع و تفصیلی شهرداری سردشت، غیراستاندارد بودن راه های مواصلاتی، کمبودهای بهداشتی و درمانی و پایین بودن شهرستان از لحاظ سایر شاخص‌های توسعه‌ای را از مشکلات این شهرستان دانست که باید برای حل آن همه پای کار بیایند.

او با بیان اینکه ما بدهکار جانبازان و شهدا هستیم و باید به این مردم در جایگاهی که هستیم خالصانه خدمت کنیم افزود: در شرایط سخت اقتصادی که کشور با تحریم‌های ظالمانه‌ای مواجه شده است مسوولان باید با برنامه‌ریزی درست، هزینه‌کرد و تصمیم‌گیری‌های مناسب به جایگاه خود کرامت ببخشند.

امام جمعه سردشت نیز در این جلسه گفت: فاجعه بمباران شیمیایی این شهر مسکونی در برابر چشمان به ظاهر حقوق بشری استکبار جهانی روی داد.

ماموستا محمد واوی با انتقاد از عملی نشدن وعده های مسئولان کشور در یادواره بمباران شیمیایی سردشت در طی این سال ها افزود: امسال جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برنامه‌ای در این شهرستان برگزار نشد اما وعده‌هایی که مسولان کشوری در سال‌های قبل و در سالگرد بمباران شیمیایی سردشت دادند هنوز جزو انتظارات این مردم بوده که عملی نشده و برجای مانده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 9 =