معاون استاندار آذربایجان غربی:

توزیع گوشت در مناطق حاشیه ای آذربایجان غربی در اولویت قرار دارد

شناسهٔ خبر: 443A7612 -
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: توزیع گوشت در مناطق حاشیه ای استان در اولویت قرار دارد.

به گزارش هاناخبر ،

رضا حسینی دوشنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه نظارت بر بازار باید با جدیت بیشتری انجام شود، گفت: تعاونی های دولتی این استان با هدف رفع نیازهای بازار بدون محدودیت گوشت سهمیه ای را در اختیار مردم قرار دهند.

وی اضافه کرد: افرادی که خواهان وارد کردن گوشت به کشور هستند در صورت فراهم کردن امکانات لازم بهداشتی و زیرساخت نگهداری گوشت، مجوز لازم را دریافت می کنند.

حسینی با اشاره به قیمت عرضه آزاد گوشت قرمز بیان کرد: قیمت این محصول دامی در آذربایجان غربی ۱۵۰ هزار ریال گران تر از برخی شهرستان های استان همجوار است و این تفاوت قیمت قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به اوضاع بازار، یکی از اولویت های اصلی دولت ایجاد تعادل در قیمت کالاهاست و باید این امر با جدیت در دستور کار اعضای ستاد تنظیم بازار قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یک نفر از این استان مجوز واردات دام زنده از کشور رومانی را دریافت کرده است، گفت: این وارد کننده در مرحله دریافت ۲ میلیون دلار ارز دولتی است.

اسمعیل کریم زاده ادامه داد: اگر ارز مورد نیاز در اختیار شخص وارد کننده قرار گیرد ۲ هزار راس دام زنده در ۲ مرحله وارد آذربایجان غربی می شود و بخشی از نیاز گوشت قرمز این استان تهیه می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ تن در هفته گوشت قرمز در بازار آذربایجان غربی توزیع می شود و مشکلی در این بخش وجود ندارد بیان کرد: از ابتدای مهر سال جاری تاکنون ۵۶۵ تن گوشت قرمز برای ثبات بازار در فروشگاه ها و محل عرضه گوشت توزیع شده است.

کریم زاده با بیان اینکه ۱۳۹ تن از این مقدار گوشت قرمز منجمد و ۴۲۲ تن نیز گوشت مرغ منجمد است ادامه داد: بیش از ۹ هزار تن برنج و ۱۱ هزار تن شکر نیز در انبارهای ذخیره سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار تن انواع نهاده های دامی از جمله گوشت سفید و قرمز، جو، کنجد و ذرت دانه ای در انبارهای وابسته به جهاد کشاورزی ذخیره شده است، بیان کرد: ۵۱۷ هزار تن گندم نیز در سیلوهای استان ذخیره شده است و در بخش تامین گندم استان نگرانی خاصی وجود ندارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۸۵۷ انبار در این استان فعال است، گفت: موجودی این انبارها به صورت روزانه مورد ارزیابی و بررسی قرار می گرد تا هیچ گونه تخلفی در این بخش انجام نشود.

محمد دهقان افزود: سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا از سال گذشته به همت این سازمان به منظور بررسی هر چه بهتر مراکز نگهداری کالاها شروع به کار کرده است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 2 =