4 هزار زندانی آذربایجان غربی به مرخصی نوروزی رفتند

شناسهٔ خبر: 444D4AB8 -
مدیر کل زندان های آذربایجان غربی از مرخصی نوروزی 4 هزار و71 نفر از زندانیان واجد شرایط زندان های استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

حمزه بروجنی مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و کوشش مسئولین زندانهای استان و با تعامل خوبی که میان زندانها و دستگاه قضا در این استان برقرار است ۴۰۷۱ نفر از مددجویان زندانها توانستند ایام عید نوروز را در کانون گرم خانواده هایشان سپری کنند.

او ادامه داد:  ۱۸۴ نفر از این افراد نیز از مزیت مرخصی پایان حبس استفاده کرده و دیگر به زندان باز نگشتند .

مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی با تاکید بر تاثیر اعطای مرخصی به زندانیان در بازسازگاری اجتماعی آنان بیان داشت: از آنجا که اعطای مرخصی به زندانیان در بازسازگاری اجتماعی آنان تأثیر مثبت داشته و این امر به لحاظ برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و خانواده آنان موجب ایجاد آرامش روحی و روانی برای آنها و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایشان می‌شود.

 بروجنی تصریح کرد: زندانهای آذربایجان غربی نیز به مناسبت های مختلف و بر اساس بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمانی زندانیان واجد الشرایط را به مرخصی اعزام نموده تا به این ترتیب موجبات تسریع در روند اصلاح و تربیت آنان فراهم گردد.

او افزود: اعطای مرخصی به مددجویان تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت کیفری زندانها‌ دارد که با توجه به این امر تلاش و جدیت بر این است که افرادی که در این زمینه از اولویت برخوردار بوده و مستحق دریافت مرخصی هستند، به ویژه در ایام عید نوروز به مرخصی اعزام شوند.

مدیر کل زندان های آذربایجان غربی حضور سرپرست خانواده را موجب تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: یکی از سیاست های قوه قضائیه و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری حبس زدایی و کاهش استفاده از مجازات حبس می باشد تا به این ترتیب با استفاده از مجازات های جایگزین بتوان ضمن تحکیم بنیان خانواده بتوان شاهد مجازات هدفمند باشیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =