صادرات ۳.۴ میلیارد دلاری از گمرکات کرمانشاه در سال گذشته

شناسهٔ خبر: 44517295 -
ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،علی اصغر عباس‌زاده میزان صادرات کالا از استان کرمانشاه در سال گذشته را هفت میلیون و ۲۷۳ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۲۷ درصد و از نظر وزن هفت درصد رشد داشته است.

به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از مجموع صادرات کالا از گمرکات استان در سال گذشته، گمرک پرویزخان با صادرات یک میلیارد و  ۲۳۴ میلیون دلار کالا به وزن دو میلیون و ۷۸۸ هزار تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ۹۳۳ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۵۶ هزار تن در جایگاه دوم و گمرک سومار با صادرات ۸۱۵ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

 به نقل از روابط عمومی گمرک کرمانشاه، عباس زاده سهم گمرکات شیخ صله و شوشمی از مجموع صادرات یک ساله استان را به ترتیب ۳۷۱ میلیون دلار به وزن ۶۲۵ هزار تن و ۴۷ میلیون دلار به وزن ۳۱۸ هزار تن عنوان کرد.

وی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان در سال گذشته شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و … بوده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 8 =