52 عمل باز قلب طی سال جاری در سنندج انجام شد

شناسهٔ خبر: 44AE97B2 -
مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام 52 مورد عمل باز قلب و 96 مورد آنژیوگرافی اولیه برای بیماران قلبی در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید سنندج درسال جاری خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، انوش آریانژاد در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه شعار جهانی امسال با عنوان «اتحاد قلب ها برای سلامتی قلب ها» نامگذاری شده است، گفت: به جز شهرستان های دهگلان و سروآباد، در مراکز درمانی بقیه شهرستان های استان، بخش قلب و عروق برای درمان بیماران قلبی و عروقی فعال است.

وی به اقدامات درمانی پزشکان و کادر درمانی بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان در 6 ماه اخیر امسال اشاره کرد و افزود: در مدت اخیر 52 مورد عمل باز قلب و 96 مورد آنژیوگرافی اولیه برای بیماران قلبی در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید سنندج انجام شده است.

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به آمار پزشکان متخصص و فوق تخصص قلب و عروق شاغل در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های کردستان اشاره کرد و اظهار کرد: در سنندج 9 نفر پزشک متخصص قلب و عروق، 3 نفر فلوشیپ اینترونشن قلب و یک نفر اکوکاردیوگراف، در سقز 3 نفر متخصص و یک نفر فوق تخصص قلب و عروق، در بانه 2 نفر، مریوان 5 نفر، قروه 3 نفر، بیجار 2 نفر، دیواندره یک نفر و کامیاران 3 نفر پزشک متخصص قلب و عروق در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران قلبی کردستانی هستند.

آریانژاد با اشاره به مهمترین دلایل مراجعه بیماران قلبی به مراکز درمانی استان، ادامه داد: فشار خون بالا، گرفتگی عروق کرونر و درد قفسه سینه از جمله مهمترین دلایل مراجعه بیماران به بخش قلب بوده است.

وی مردم را به انجام فعالیت های فیزیکی منظم و روزانه توصیه کرد و یادآور شد: مدیریت استرس، کنترل فشار خون و وزن، انجام حداقل 45 دقیقه فعالیت فیزیکی روزانه و به طور کلی رعایت سبک زندگی سالم از مهمترین فاکتورهای موثر در حفظ سلامتی قلب و عروق است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 6 =