تأکید طیف‌های سیاسی مصر بر لزوم برقراری روابط مجدد با دمشق

شناسهٔ خبر: 44CAB850 -
برخی از احزاب و طیفهای سیاسی مصر بر لزوم برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان قاهره و دمشق تأکید کردند.

به گزارش هاناخبر ،

شماری از طیفهای سیاسی مصر در خصوص پیروزیهای ارتش سوریه بیانیه‌ای صادر کردند.

این طیفها تأکید کردند، در زمانی که ارتش سوریه در برابر گروههای تروریستی به پیروزیهایی دست می یابد،  «میبینیم که آمریکا به تلاش خود برای تحمیل طرح تجزیه طلبانه برای وطن عربی ما ادامه میدهد تا رژیم صهیونیستی برترین قدرت منطقه باشد».

در این بیانیه آمده است: «ملت عربی مصر زمانی که این اقدامات مشکوک را محکوم میکند، در واقع بر این مسئله تأکید دارد که ملت عربی سوریه و ارتش آن میتوانند در برابر این تلاشها بایستند و تروریسم و طرحهای تجزیه طلبانه را با مشارکت همه طیفهای ملی و دموکرات شکست دهند».

امضا کنندگان این بیانیه بر لزوم بازگشت سفیر مصر به سوریه و سفیر دمشق به قاهره، فعال شدن نقش مصر در خصوص دستیابی به بحران سوریه و بازگرداندن کرسی آن در اتحادیه عرب تأکید کردند.

«وحید الاقصری» رئیس حزب «مصر العربی الاشتراکی» تصریح کرد که نمی‌توان به به روند عدم تکمیل روابط دیپلماتیک میان قاهره و دمشق ادامه داد و «تداوم وضعیت روابط دیپلماتیک کنونی که به سطح سفیر نمیرسد، با حجم روابط تاریخی میان دو کشور همخوانی ندارد».

خبرگزاری سانا به نقل الاقصری گزارش داد که باید در جنگ علیه گروههای تروریستی میان مصر و سوریه هماهنگی کامل برقرار شود و در واقع این دو کشور جنگ مشترکی علیه دشمن واحدی دارند.

احزاب زیر بیانیه مذکور را امضا کردند:

 «تیار الکرامة، العربی الدیمقراطی الناصری، التحالف الاشتراکی، اللجنة المصریة لمقاومة التطبیع، المبادرة الشعبیة العربیة، اللجنة الشعبیة العربیة للدفاع عن فلسطین، حزب الوفاق القومی، حزب مصر العربی الاشتراکی و اللجنة المصریة لتوحید الأمة العربیة».

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =