اجرای کاداستر در بیش از ۲میلیون هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 44EE12C7 -
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در بیش از ۲میلیون هکتار از اراضی ملی استان طرح کاداستر اجرا شده است.

به گزارش هاناخبر ،قاسمی امروز ۲۹ آذر در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان برگزار شد، افزود: کل مساحت اراضی ملی استان ۲میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار است که تاکنون در ۲میلیون و ۲۰۰هزار هکتار آن طرح کاداستر اجرا شده است. 

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح کاداستر جز استان های برتر کشور هستیم، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال ۹۰درصد اراضی ملی استان طرح کاداست ر اجرا شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی یاد آور شد: سرجمع اعتبارات ملی و استانی سال جاری ۶۱میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان است که تاکنون ۵۰درصد آن تخصیص یافته که از این میزان ۸۰۰میلیون تومان برای اجرای طرح کاداستر در سطح استان است.

قاسمی با اشاره به اینکه در سلماس و چالدران طرح کاداستر به اتمام رسیده است، اظهار کرد: جلوگیری از سوداگری اراضی ملی، تشخیص هویت اراضی  و ایمنی  در سرمایه گذاری از مزایای کاداستر اراضی ملی است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: باهمکاری دستگاه ها درسال جاری میزان ذخیره گاه های جنگلی استان به بیش از ۱۱هزارهکتار رسیده که ارومیه با ۴هزار و۵۰۰هکتار ، چالدران با ۱۶۴۰هکتار بیشترین ذخیره گاه جنگلی را دارند.
وی ادامه داد: سهمیه استان برای احاله مدیریت پارک های جنگلی استان ۶پارک بوده که با برنامه ریزی مناسب  ۹پارک مدیریت و تعیین تکلیف انجام شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 1 =