صادر شدن ۵۲۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران

شناسهٔ خبر: 44EF28CD -
شوهانی گفت: ۵۲۱ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۸۵۷ دلار کالا از مرز بین المللی مهران در هفت ماهه نخست امسال به عراق صادر شد.

به گزارش هاناخبر ،

جمیل شوهانی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام، از صادرات ۵۲۱ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۸۵۷ دلار کالا از مرز بین المللی مهران در هفت ماهه نخست امسال به عراق خبر داد و گفت: این میزان کالای صادراتی (صادرات استان و سایر گمرکات) نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۶۵ و از نظر وزنی ۳۱۰ درصد رشد داشته است.

او افزود: ۳۲۰ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۹۷ دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و ۲۰۰ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۱۶۰ دلار از گمرک دیگر استان‌ها به عراق صادر شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام مطرح کرد: در مجموع میزان خروجی کالا‌های صادراتی (صادرات استان و سایر گمرکات) از مرز بین المللی مهران در بازه زمانی هفت ماهه نخست امسال ۱۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان می‌دهد.

شوهانی عمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خودرو و مواد پتروشیمی اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان کالای صادراتی سیمان و محصولات کشاورزی است.

او همچنین عمده اقلام صادراتی استان ایلام به خارج از کشور را مواد غذایی، صیفی، انواع مصالح ساختمانی، سیمان، مواد پتروشیمی و پلی اتیلن اعلام کرد.

او در خصوص میزان واردات کالا از مرز مهران نیز گفت: طی هفت ماهه نخست امسال ۴۳ هزار و ۱۹۳ دلار کالا با وزن ۱۴۷ هزار کیلوگرم وارد شده که این میزان ۷۷ درصد کاهش داشته و علت آن حمایت از تولید کالا‌های داخل بوده است.

شوهانی بیان کرد: با اقدام‌ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و انعقاد تفاهم نامه‌های ۲ جانبه با استان‌های همجوار عراقی تلاش می‌شود ضمن برطرف کردن موانع پیش رو، میزان صادرات استان از مرز مهران افزایش یابد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 5 =