پلمب 5 آرایشگاه زنانه با شروع مجدد محدودیت های اجتماعی کرونا در مهاباد

شناسهٔ خبر: 44F292E9 -
رییس مرکز بهداشت مهاباد، در راستای تشدید نظارت بر اعمال محدودیت‌های اجتماعی، از پلمب پنج واحد آرایشگاه متخلف زنانه در این شهرستان خبر داد. این در حالی است که تا قبل از اجرای محدودیت های یک هفته ایی این رسته شغلی در مهاباد فعالیت می کردند.

به گزارش هاناخبر ،با همه گیری ویروس کرونا، برنامه های نظارتی برای رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه شد و این دستور العمل ها رسته های مختلف شغلی از کم ریسک تا پر ریسک را در بر گرفت.

میانه تابستان در آذربایجان غربی کرونا شیب ملایمی داشت و همین موضوع سبب شد برخی از صنوف و حرفه های شغلی به تدریج و مجددا آغاز به کار کردند اما با شروع مهر ماه، موج سوم کرونا آغاز شد و افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر این استان از میانگین کشوری هم بالاتر رفت و وضعیت خطرناک شد.

بر همین اساس ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی به مدت یک هفته محدودیت هایی را اعمال کرد که شامل ممنوعیت فعالیت سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی و رشته‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو بود.

همچنین برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها در مساجد و مصلی‌ها به مدت این یک هفته ممنوع شد و دستور آموزش کلیه دانشگاه‌ها و مدارس هم به شیوه مجازی صادر شد.

در کنار آن مقرر شد که نظارت‌های لازم بر رعایت این مفاد صورت بگیرد و در صورت بی‌توجهی  با واحد متخلف برخورد قانونی خواهد شد. 

در همین خصوص در مهاباد رییس مرکز بهداشت مهاباد، در راستای تشدید نظارت بر اعمال محدودیت‌های اجتماعی، از پلمب پنج واحد آرایشگاه متخلف زنانه در این شهرستان خبر داد.

به گفته قاسم امینی؛ این پنج واحد آرایشگاه زنانه با وجود ممنوعیت فعالیت مشاغل پرریسک، اقدام به پذیرش مشتری و ارایه خدمات به آنها بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرده بودند که توسط ماموران بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان شناسایی و پلمب شدند.

او ادامه داد: راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا اکیپ بازرسی مشترک کارشناسان بهداشت محیط و اتاق اصناف در قالب تیم‌های ۲ نفره در این شهرستان تشکیل شده و روزانه بر اجرای این مصوبات نظارت می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار ستاد استانی مقابله با کرونا از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در مهاباد 137 نفر جان باخته اند و وضعیت شهرستان با بالاترین مرگ ومیر به نسبت جمعیت در استان، قرمز است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 8 =