معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان؛

اگر یونیدو وارد عرصه شود شتاب کردستان بیشتر خواهد شد

شناسهٔ خبر: 45034B5A -
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: ازیونیدو انتظار داریم کمک کند اگر یونیدو وارد عرصه شود شتاب کردستان بیشتر خواهد شد.

به گزارش هاناخبر ،

حسین فیروزی ویژگی هایی از جمله اقلیم متفاوت، طبیعت بکر و زیبا، فرهنگ قومی کُرد، ذخایر آبی مناسب، مرز مشترک با کشور عراق و مهمتر از همه وجود جوانان خلاق و نوپذیر را دلایل اصلی انتخاب کردستان به عنوان استان پایلوت طرح تکاپو عنوان کرد و افزود: انتخاب رسته های it و ict، زنبور عسل و محصولات ارگانیک کشاورزی و همچنین گردشگری بر مبنای همین مزایا بوده است. 
وی خاطرنشان کرد: توسعه این کسب و کارها صرفا با حرکت در یک لوپ بسته در داخل کشور کافی نیست و به همین دلیل به کمک یونیدو نیاز داریم.
فیروزی در این خصوص اضافه کرد: یونیدو تجربه های خوبی در مورد کسب و کار در بازارهای جهانی دارد و ما خواستار مبادله این تجربیات با کردستان هستیم. 
وی از آموزش به عنوان دیگر انتظار کردستان از یونیدو نام برد. 
معاون اقتصادی استاندار در ادامه با اشاره به موفقیت های کسب شده در خصوص نهادسازی در حوزه های مختلف، افزود: افراد خلاق و خوش فکری که به صو ت انفرادی فعالیت داشتند امروز دور هم جمع شده اند و این امر موجب ایجاد ارزش افزوده و کسب و کار شده است. 
فیروزی همچنین به افزایش خلاقیت و تولیدات حوزه it اشاره و خاطرنشان کرد: اگر یونیدو وارد عرصه شود شتاب ما بیشتر خواهد شد. 
وی در ادامه تاکید کرد: دولت بویژه دولت مستقر در استان آماده هر نوع همکاری در راستای توسعه کسب و کارهاست و هیچ محدودیتی نداریم. 
فیروزی در پایان یونیدو و سایر نهادها و رژیم های حقوقی بین المللی را مورد احترام دولت و ملت ایران عنوان کرد و افزود: ملت و دولت ما همیشه آماده صلح و توسعه جهانی هستم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =