تفاهم نامه مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان شهرک‌های صنعتی ایران امضا شد

شناسهٔ خبر: 4523DCF9 -
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امضا شد.

به گزارش هاناخبر ،

علیرضا رزم حسینی در این جلسه اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو با دارابودن مرز بازرگان به عنوان بزرگترین گذرگاه مرز زمینی کشور نقش مهمی در توسعه تجارت بین المللی دارد و این منطقه مهمترین منطقه تجاری، ترانزیتی،‌ صنعتی و معدنی کشور است. ‌

او با اشاره به اینکه کمتر منطقه ای در کشور همچون منطقه آزاد ماکو با این حجم از ذخایر معدنی موجود است، ادامه داد: فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو در حوزه‌های مختلف فراهم شده که درصورت تبیین به بخش خصوصی می تواند مقصد سرمایه گذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته تغییراتی در ریل صادرات و واردات کشور صورت گرفته و محدودیت های صادراتی رفع شده است، اضافه کرد: هیچگونه محدودیتی در صدور مجوز فعالیت‌های صنعتی و معدنی در کشور نداریم.

رزم حسینی همچنین با اشاره به اینکه سال‌های گذشته شرایط سختی برای بخش‌های صنعتی و معدنی ایران بود، گفت: دولت برای تسهیل و مانع زدایی فعالین حوزه صنعت و تجارت اقدامات خوبی انجام داده است، که امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتر تجار و صنعتگران شاهد مشکلات کمتری برای فعالین اقتصادی کشور در این حوزه باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در دومین روز سفر خود در بدو ورود به منطقه آزاد ماکو از بزرگترین گمرک زمینی کشور در این منطقه بازدید کرد.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور بوده و شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت را شامل می شود؛ مرز بازرگان که بیش از ۹ دهه از فعالیت آن می گذرد، یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور به شمار می رود.

عمده کالاهای صادراتی از آن شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بوده که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می شود. همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی نیز انواع ماشین آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ، لوازم و قطعات یدکی است.

بازرگان، مهمترین مرز زمینی کشور است و علاوه بر آن، مرز صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان نیز در این منطقه فعالیت دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =