۱۲۸ زندانی جرایم غیرعمد در کردستان آزاد شدند

شناسهٔ خبر: 457FB160 -
مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۱۲۸ زندانی جرایم غیرعمد با کمک مردم خونگرم و نیک اندیش کردستانی از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش هاناخبر ،مراد فتحی مبلغ کمک‌های بلاعوض ستاد دیه برای آزادی این ۱۲۸ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نمی‌توان حمایت‌های شکات پرونده‌های آنان را نادیده گرفت چراکه آنان نیز طی این مدت با گذشت بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال از حق خود کمک شایانی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کردند.

وی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: آزادی این تعداد زندانی نیازمند بیش از ۵۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل زندان‌های کردستان یادآور شد: همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی یک جوان سقزی که نخواست به نام او در رسانه‌ها اشاره‌ای شود با پرداخت مبلغ بیش از ۶ میلیارد ریال، ۳۹ پرونده قضایی را مختومه و زمنیه آزادی ۱۹ نفر از مددجویان جرایم مالی زندان سقز را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: این جوان باغیرت سقزی که ساکن استان تهران است با حضور در زندان سقز و دیدار چهره به چهره با شکات پرونده‌های تعدادی از زندانیان جرایم مالی، همچون مددکاری دلسوز و مهربان عمل کرد و شاکیان نیز با مشاهده نیت پاک و خیرخواهانه این جوان برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند، تصمیم به گذشت از مقداری از حق خود گرفتند.

 

رهایی ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار 

رییس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان گفت: با تلاش شعبه زندان شورای حل اختلاف شهرستان سنندج ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار در این استان رهایی پیدا کردند.

بهادر اسدی اظهار داشت: با وساطت، پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه روزی اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان سنندج در ۲ فقره پرونده قتل عمد، اولیا دم رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به قاتلین اعلام و این افراد که از سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۵ در زندان مرکزی سنندج به سر می‌بردند، از چوبه دار رهایی یافتند.

وی افزود: با برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم، نهایتا اولیای دم مقتولین حاضر به گذشت شدند و توانستند طعم زندگی دوباره را در زیر سایه الطاف خداوند متعال به ۲ محکوم ببخشند و امید را به خانواده آن‌ها بازگردانند.

اسدی اضافه کرد: با کمک خداوند متعال تعداد رضایت پرونده‌های قتل استان کردستان با احتساب این ۲ پرونده به ۱۰ فقره رسید که این مهم مرهون تلاش‌های مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف استان کردستان است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 5 =