بازگشایی تمام معابر مرزی کولبری در کردستان

شناسهٔ خبر: 45C3076A -
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: بعد از اخذ تاییدیه‌های لازم تمام معابر کولبری در استان بازگشایی خواهد شد و شاهد اتفاقات خوبی همچون بازگشایی مرز هنگه ژال بانه خواهیم بود.

به گزارش هاناخبر، علی نوری، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اظهار داشت: مرز باشماق مریوان کردستان که دومین مرز ترانزیتی کشور است، مقصد نهایی کریدور بین‌المللی شرق  به غرب کشور است و در هر صورت کالای صادراتی به هند و چین باید از این مرز عبور کنند.

نوری خاطرنشان کرد: مرز باشماق در مسیر اصلی کریدور شمال به جنوب قرار گرفته و مسیر دریایی از بندر امام تا بندر لاذقیه بیش از ۲۲ روز طول می‌کشد در حالی که همین مسیر از  مرز باشماق کمتر است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با اعلام اینکه بعد از اخذ تاییدیه‌های لازم تمام معابر کولبری در استان بازگشایی خواهد شد و شاهد اتفاقات خوبی همچون بازگشایی مرز هنگه ژال بانه خواهیم بود، گفت: با تحقق این مهم ورود بیمه به معابر کولبری و بازارچه‌های غیررسمی و مرزی اهمیت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: با بازگشایی معبر مرزی هنگه ژال بانه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت کالاهای وارده از این معبر کاهش یافته است.

نوری در پایان سخنانش گفت: در استان کردستان هیچ اولویتی به اندازه ایجاد اشتغال برای استاندار و بنده مهم نیست و امیدواریم با اقدامات خوب، بتوانیم کولبری را از استان کردستان حذف کرده و اشتغال پایدار در جدار مرز ایجاد کنیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 7 =