جنگیدن برای هدف/تغییر آهنگ زندگی شنیدنی است

شناسهٔ خبر: 45F9A543 -
جنگیدن برای کسب هدف در کنار خودباوری را عامل اصلی موفقیت خود می داند؛ «کیمیا طهماسبی» رتبه برتر کنکور که مورد تجلیل بنیاد نخبگان و مسئولان قرار گرفت و تغییر آهنگ زندگی خود را شنید.

به گزارش هاناخبر ،

توازن رشته ای مسئله ای است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه برنامه ریزان آموزشی قرار دارد. از یک طرف وضعیت نامناسب اشتغال در برخی رشته های تحصیلی و از طرف دیگر اشباع برخی از رشته های دیگر باعث شده یک تکاپوی جدی میان مسئولان امر صورت گیرد.

هرچند تدابیر مسئولان تا زمانی که خانواده ها اجازه نفوذ علاقه فرزندانشان به انتخاب رشته را ندهند بی فایده است. در این میان اما هستند افرادی که روی علاقه خود پافشاری کرده و به دنبال رؤیایشان می روند. نمونه بارز این افراد «کیمیا طهماسبی» از قروه است که موفق شد با اصرار بر روی علاقه اش رتبه ۷ منطقه ۳ و ۴۳ کشوری را در کنکور انسانی کسب کند. دختری که وکالت را دوست دارد و حالا هم به تحصیل در رشته حقوق دانشگاه تهران فکر می کند.

«کیمیا» حالا دیگر تحت پوشش بنیاد نخبگان کردستان قرار دارد. بنیادی که شامگاه چهارشنبه به همراه فرماندار شهرستان قروه به دیدار خانواده این داوطلب برتر کنکور رفته و از او تجلیل کردند.

خودباوری

«کیمیا طهماسبی» جنگیدن برای هدف را مهم ترین عامل پیروزی خود می داند. او می خواهد فرد مفیدی در جامعه شود و به مدارج بالاتر دست پیدا کند.

«کیمیا» دوستان کنکوری خود را به خودباوری دعوت می کند. به گفته او باید پای هدف خود ایستاده و فرصت های رسیدن به آرزوها را از دست ندهند و خود را باور داشته باشند و کمبودها را مانع هدف ندانند.

این رتبه برتر کنکور که روزی ۸ تا ۹ ساعت را درس می خوانده رجوع به کتاب های درسی را اولین مرجع برای مطالعه مؤثر دانست و سپس کتاب های کمک درسی و دیگر موارد را توصیه می کند.   

تغییر آهنگ زندگی

فرماندار شهرستان قروه در این دیدار این موفقیت را حاصل اراده داوطلب و حمایت خانواده اش دانست. به گفته «موحد امان اللهی» این موفقیت تازه ابتدای راه برای رشد و تعیین سرنوشت جدید است.

او خطاب به «کیمیا» گفت: لازم است به انتخاب مسیر روشنی بدون غرور و منیت و بدون هرگونه انحرافی پرداخته و آینده روشنی را برای خود رقم بزند.

«امان اللهی» همچنین این موقعیت را غیرقابل تکرار دانست و افزود: زندگی انسان از کودکی تا زمانی که وارد دانشگاه می شود یک آهنگ دارد و از دانشگاه به بعد آهنگ دیگری را به خود می نوازد بنابراین باید در این مقطع هماهنگ با همان آهنگ حرکت کرد و با ظرافت و ریزبینی مسیر آینده را پیش برد.

او از تأثیر حمایت های خانواده برای موفقیت فرزندان گفت و یادآور شد که تنها درس خواندن ملاک نیست و معیارهای بسیاری در این زمینه اثرگذار هستند.

تلاش برای موفقیت بیشتر

رئیس بنیاد نخبگان کردستان هم کنکور را ابتدای راهی برای حرکت در مسیر آینده دانست و کسانی را موفق خواند که سال به سال رشد می کنند و به مراحل بالاتر فکر می کنند.

به گفته «رحمت صادقی» این داوطلب یکی از ۵ رتبه برتر زیر صد کشوری در استان است که افتخار بزرگی برای کردستان محسوب می شود.

او با بیان اینکه این رتبه برتر از این به بعد جزو مجموعه بنیاد نخبگان خواهد بود، تصریح کرد: «کیمیا طهماسبی» می تواند از این به بعد از تسهیلات بنیاد همانند جایزه تحصیلی در دوران دانشگاه بهره مند شود.

«صادقی» همچنین عنوان کرد که این داوطلب بعد از تحصیل هم اگر امتیازات خوب و روند رو به رشدی داشته باشد از تسهیلات دیگری بهره مند خواهد شد و از تجربیاتش برای دانش آموزان دیگر استفاده و به عنوان الگویی برای سایر دانش آموزان استان معرفی می گردد تا از نظر مدیریت زمان و نحوه برنامه ریزی برای درس خواندن راهکاری را به دوستان خود ارائه دهد.

پافشاری برای علاقه

خانواده «کیمیا» دوست داشتند او تجربی بخواند و در این رشته کنکور دهد اما پافشاری او برای رسیدن به علاقه اش باعث شد خانواده کوتاه بیایند و به نظرش احترام بگذارند و حالا با افتخار نگاهش کنند.

دختری که می توانست همانند دیگر همسن و سالانش به اصرار خانواده تن داده و وارد رشته ای شود که تنها کسب درآمدش دیدنی و اشباع بیش از حدش گویا همچنان پشت پرده است. حالا او یکی از نخبگان کشور بوده و می تواند به زندگی جور دیگری نگاه کند و حسرت اینکه ایکاش رشته دیگری می خواند را نمی خورد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 4 =