مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان

۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان‌شرقی تحت پوشش شبکه اشامیدنی وبهداشتی قراردارند

شناسهٔ خبر: 4618B97A -
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان زیر پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار دارند.

به گزارش هاناخبر ، محمد خانی در خصوص وضعیت شبکه آشامیدنی و بهداشتی استان روز سه شنبه  اظهار کرد: آذربایجان شرقی دو هزار و ۷۰۰ روستا دارد که از این تعداد حدود ۷۰۰ روستا دارای تنش آبی هستند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دولت سیزدهم و اجرای طرح جهاد آبرسانی، تلاش بر این است تا این تنش آبی رفع شود.

وی ادامه داد: شرکت آبفای آذربایجان شرقی با دارا بودن یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را با دربرگیری چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر را زیر پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.

خانی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی در دو مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست ۱۷۸ روستا و در مرحله دوم ۲۳۳ روستا از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند و با اجرای این طرح‌ها، تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان که تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ روستا بود، به ۳۰۰ روستا کاهش می‌یابد.

 به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، وی یادآور شد: بیش از دو هزار و ۷۳۲ روستا در استان وجود دارد که ۹۰ درصد جمعیت این روستاها با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر از خدمات آب شرب بهداشتی استفاده می‌کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =