مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد:

وجود ۲۳ هزار بنای ناپایدار در خراسان شمالی

شناسهٔ خبر: 461CA366 -
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از وجود ۲۳ هزار بنای ناپایدار در استان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، قاسم قاسمی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در استان خراسان شمالی ۲۳ هزار بنای ناپایدار وجود داشته و تقریباً ۱۹ درصد از مساحت شهرهای استان در بافت فرسوده قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده شهری در استان وجود دارد و استان خراسان شمالی به لحاظ لرزه خیزی، در لیست استان های لرزه خیز کشور قرار گرفته و تقریباً تمام گسل های استان فعال هستند.

قاسمی افزود: استان خراسان شمالی از دیدگاه زمین شناسی در ۲ پهنه ساختاری کپه داغ و بینالود قرار دارد و دارای ۱۵ گسل مهم و لرزه خیز است که می توان به گسل های کپه داغ، آبچور، باباامان، گرماب، باغان، رباط قره بیل، جاجرم، گیفان، کی کی، قزلقان، قتلیش، فیروزه، غلامان، عبدل آباد و چهارخروار اشاره کرد.

وی عنوان کرد: زمین لرزه های تاریخی نیز در استان اتفاق افتاده که ایجاب می کند در طراحی ها، اجرای ساختمان ها و اجرای پروژه ها و بافت فرسوده، دقت زیادی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین گفت: در خصوص شهر شیروان نیز برای کنترل بافت فرسوده این شهر، ۲۳۸ هکتار از بافت فرسوده شناسایی شده و مابقی آن نیز در حال شناسایی است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 3 =