برگزاری دومین فستیوال آواز کودکان در بوکان +فیلم و تصاویر

شناسهٔ خبر: 461E1189 -
دبیر اجرایی جشنواره آواز کودکان در بوکان گفت: دومین جشنواره آواز کودکان با عنوان"من جیاوازم" (من متفاوت هستم) پنجشنبه 5 بهمن‌ماه 96 در بوکان برگزار می‌شود.

به گزارش هاناخبر ، دبیر دومین جشنواره آواز کودکان در بوکان شامگاه دیروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: دومین فستیوال آواز کودکان”من جیاوازم” در روز پنجم بهمن‌ماه امسال راس ساعت 8 شب در سالن سیمرغ این شهرستان برگزار می‌شود.

کاوه محمدزاده افزود: سال ۱۳۹۳ نخستین جشنواره آواز کودکان در شهرستان بوکان برگزار شد که چون تجربه‌ای در این خصوص نداشتیم با مشکلاتی مواجه شدیم اما امسال تمامی تلاش خود در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره خواهیم داشت.

وی گفت: اول دی ماه فراخوان جشنواره صادر و تا شانزدهم دی‌ماه ۱۶۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و با انتخاب هئیت بازبینی از این تعداد ۱۵ اثر برگزیده و مرحله نهایی فینال راه پیدا کرد.

محمدزاده افزود: در مرحله فینال که پنجشنبه شب برگزار خواهد شد سه اثر با انتخاب هئیت داوران به عنوان رتبه های اول ، دوم و سوم معرفی می شوند.

دبیر جشنواره آواز کودکان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد شور و نشاط، کشف و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های کودکان، فراهم آوردن زمینه‌های مناسب جهت استفاده از تجارب اساتید آواز در بین کودکان است.

محمدزاده بیان کرد: متاسفانه فضای تفریحی آنچنانی که کودکان ما بتوانند از آن لذت ببرند و یا اوقات فراغت خود را آنجا بگذرانند وجود ندارد ما هم با برگزاری این جشنواره می‌خواهیم تا حدودی این خلاء را پر کنیم و امیدواریم با شناسایی استعدادهای این کودکان از آن‌ها حمایت بشود تا بتوانند در زمینه‌ای که تخصص دارند و سبب آرامش آن‌ها می‌شود موفق شوند.

وی تصریح کرد: این جشنواره با موضوع آواز ایرانی و فولکلور کوردی در رده سنی ۶ تا ۱۲ سال برای پسران و ۶ تا ۹ سال برای دختران برگزار می‌شود که از ۱۵ نفری که برگزیده شده‌اند ۱۳ پسر و ۲ دختر هستند که از ۱۱ نفر از شهرستان بوکان، یک نفر از مهاباد، دو نفر از سقز و یک نفر از سردشت هستند.

محمدزاده افزود: هنرمندانی چون شهباز شاهین پور از مهاباد، بهنام طاهری از سقز و حسن ضیافتی از بوکان داوری این جشنواره را بر عهده گرفتند که همگی صاحب آثار ممتاز در جشنواره‌های کشوری هستند و نیز گروه کشوری تنبک نوازی” کورد کوب” در بخش جنبی این جشنواره به اجرای هنری می‌پردازند.

دبیر دومین فستیوال آواز کودکان در بوکان یادآور شد: از فرمانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، بخشداری مرکزی، شورای اسلامی شهر و شهرداری بوکان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت آموزش و پرورش، کلوچه نادری لاهیجان و رستوران دیوه خان به دلیل حمایت از این جشنواره تقدیر و تشکر می نمایم.

جهت مشاهده فیلم های جشنواره بر روی لینک های زیر کلیک فرمایید.

بخش اول فیلم دومین جشنواره آواز کودکان در بوکان

بخش دوم فیلم دومین جشنواره آواز کودکان در بوکان

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =