بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور

شناسهٔ خبر: 4624B4AB -
سرانه فضای آموزشی در استان آذربایجانشرقی بالاتراز میانگین کشوری است.

به گزارش هاناخبر ،

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور، به ازای هر دانش آموز ۲/۵ مترمربع است که این فضا در استان آذربایجانشرقی، حدود ۶ متر مربع می‌باشد.

او در آئین آغاز عملیات احداث مدرسه ۱۲ کلاسه منطقه حاشیه نشین لاله قبا در سراب افزود:سرانه فضا‌های آموزشی ۱۱ استان کشور از جمله تهران، البرز و مناطق محروم همچون سیستان و بلوچستان زیر خط میانگین کشوری هستند.

وی، با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب کمتر از ۵/۱ متر مربع بود افزود: به رغم افزایش جمعیت دانش آموزی، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، این رقم نیز بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.

اوبا اشاره به اینکه سال گذشته، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان جهت نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی تخصیص یافته است افزود: در سالجاری این میزان اعتبار به ۱۳۳ میلیارد تومان رسیده است.

معاون وزیر آموزش وپرورش، از جمع آوری بخاری‌های نفتی در سالتحصیلی جدید، خبر داد و افزود: تمام مدارس روستایی کشور که دارای امکانات زیرساختی هستند، امسال به سیستم گرمایشی گاز مجهز می‌شوند.

وی ادامه داد: برای اجرا و تجهیز این مدارس به شبکه گاز بیش از ۴۰۳ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

رخشانی مهر، با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور مقاوم سازی و تجهیز شده اند گفت: در سیستم آموزشی حدود هزار کلاس خشتی و گلی وجود داشت که تا پایان سالجاری تمامی این مدارس تخریب و نوسازخواهند شد.

او در ادامه با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز در قلب آموزش و پرورش هستند گفت: علیرغم شرایط نامناسب اقتصادی در کشور، میزان مشارکت خیرین نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های کاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و افزود: در صورتی که خیری بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در ساخت مدارس مشارکت کند، دولت موظف است مابقی منابع مالی را تامین کند.

او با اشاره به اینکه استان آذربایجانشرقی، در جذب و مشارکت خیرین از رتبه‌های برتر کشور است گفت: در سالجاری حدود ۸۷۰ میلیارد تومان برای مقاوم سازی و تجهیز مدارس کشور اختصاص می‌یابد که تا کنون ۸۰ درصد آن جذب شده است.

یوسف داودی نماینده مردم سراب نیز، با اشاره به فرسوده بودن فضای فیزیکی مدارس شهری و روستایی گفت: ۴۰ درصد مدارس شهری و ۶۰ درصد مدارس روستایی این شهرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

او افزود:در یکسال گذشته ۹ باب مدرسه به همت خیرین و سازمان نوسازی در این شهرستان تخریب و بازسازی شده اند که از این تعداد ۶ باب مدرسه به بهره برداری رسیده و مابقی در حال تکمیل و تجهیز هستند.

او در ادامه این مراسم عملیات احداث مدرسه ۱۲ کلاسه منطقه حاشیه نشین لاله قبا در سراب با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی، نماینده مردم سراب و جمعی از مسئولین استان و شهرستان آغاز شد.

این مدرسه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع در سه طبقه و یک سالن ورزشی با صرف اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال در مدت یکسال احداث خواهد شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 1 =