کمک 14میلیارد ریالی به شهرداریهای نقده و محمدیار

شناسهٔ خبر: 4641C341 -
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی از کمک 14میلیارد ریالی به شهرداریهای نقده و محمدیار برای بازی مناطق حادثه دیده در سیل بهار امسال خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

 «تقی کهوریان» در جریان از روند عملیات بازسازی خانه های آسیب دیده از سیلاب اردیبهشت ماه سال جاری  در نقده گفت:  تا کنون در قالب کمک های اعتباری برای بازسازی مناطق حادثه دیده 8 میلیارد ریال به شهرداري محمديار و 6 میلیارد ریال نیز به شهرداري نقده کمک شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در این بازدید گفت: دراردیبهشت سال جاری براثر طغیان رودخانه گدار و باراندوز چای  2100 خانه شهری و روستایی در شهرهای نقده، اشنویه وارومیه خسارت دیدند که از این تعداد 1200 واحد نیازمند تعمیرات بخش های آسیب دیده بودند که تا کنون با کمک های بلاعوض و تسهیلات اعطایی از سوی دولت و مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارهای بازسازی به اتمام رسیده است.

بدلی افزود: از 900 واحدی که خسارتهای کلی به ساختمان ها وارد آمده بود عملیات تخریب و بازسازی در 600 واحد شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفت که بخش عمده ای از آنان در مراحل پایانی قرار دارند.

وی کمک های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تامین و حمل مصالح ساختمانی برای آسیب دیدگان ، شن ریزی و ساماندهی معابرروستایی و ارزیابی واحدهای آسیب دیده و نظارت کارشناسان بنیاد مسکن بر روند اعطای تسهیلات و عملیات بازسازی را از مهمترین اقدامات این نهاد درروند بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل عنوان کرد.

در این بازدید که فرماندار شهرستان نقده نیز حضور داشت از واحدهای درحال بازسازی در روستاهای دورگه لطف الله ، توپوز آباد و اوخسار و مناطق سیل زده در شهر محمدیار و نقده بازدید شد.

در ادامه شهردار نقده  در بازدید سرزده معاون امورعمرانی استاندار از روند احداث پل رودخانه ای ولایت در شهر نقده گفت:این پروژه 60 درصد پیشرفت اجرایی دارد وعملیات احداث پایه های پل به اتمام رسیده که با راه اندازی کارگاه مرحله آماده سازی عرشه پل نیز بزودی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه تا خرداد ماه سال 97 پل ولایت به بهره برداری می رسد افزود: به منظور جلوگیری از طغیان رودخانه در مجاورت شهر و جاری شدن سیل درمحلات نزدیک به رودخانه گدار چای عملیات لایروبی و احداث دیوار ساحلی در جداره رودخانه بطول 450 متر و به ارتفاع 4 متر انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 8 =