انتشار آلبوم موسیقی فولکلور«میخکبند»

شناسهٔ خبر: 464E8F7B -
آلبوم موسیقی فولکلور «میخکبند»، تازه ترین اثر «شورش محمودی» از سوی شرکت «سیما زاگرس مهاباد»، منتشر شد.

به گزارش هاناخبر ،

آلبوم موسیقی فولکلور کردی «میخکبند» با صدای «شورش محمودی» و تنظیم «شهباز شاهین پور»، توسط «علی محمودی» و شرکت «سیما زاگرس مهاباد» تولید و منتشر شد.
  هشتم تیرماه امسال، این آلبوم موسیقی در سالن  وحدت مهاباد با حضور استاد علی اکبر مرادی (نوازنده به نام تنبور)، مهدی احمدی (رهبر ارکستر فیلارمونیک کردستان) و آقای شورش ماملی (نوازنده دف و پژوهشگر موسیقی) رونمایی شد.
«میخکبند» اثری است جذاب و متفاوت که براساس موسیقی منطقه موکریانِ کردستان تهیه شده است.
این آلبوم شامل 8 قطعه بعناوین «ته یری گه رمین»، «چاوره ش»، «ئایشی گول»، «به سه ردا»، «نه رمه»، «توزیک غه م با لاچی»، «پاییزه» و «ئاشنا» می باشد که تنظیم قطعات آن بر عهده «شهباز شاهین پور» و به صورت ارکسترال بوده است که زمینه را برای جلوه‌گری سازهای فولکلور کردی، سازهای ملی و آواز کردی آماده کرده است.
در شرح این آلبوم آمده است: «سعی این مجموعه بر آن است که در این اثرازیک طرف لحن وشیوه خوانندگی رایج دراین خطه وتفاوت آن با بخشهای دیگر کردستان نشان داده شود واز طرف دیگرشاخصه های برجسته موسیقی منطقه موکریان که شامل فرمهای  بیت،حیران ،بند وقطعاتی بر اساس ریتمهای متداول میباشد ،معرفی گردد .تنظیم این مجموعه با استفاده ازسازبندی متداول(تار،سنتور،کمانچه،عود،تنبک) واستفاده از سازهای رایج در این منطقه ازجمله  نرمه نای ،شمشال،ضرب کوردی،دف ،دهل،دیوان  ودر بخشی دیگر با سازهای ارکسترال انجام گرفته است».
«میخکبند» نام یکی از زیورآلات بومی منطقه کردستان است که از گیاه میخک و مهره‌های تزیینی بافته می‌شود و منطقه موکریانِ کردستان، بخش‌هایی از استان آذربایجان غربی و شمالِ استان کردستان را در برمی‌گیرد.
علاقمندان می توانند جهت تهیه نسخه فیزیکی و اورجینال آن، به مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی مراجعه و یا نسبت به خرید قانونی و آنلاین اثر از طریق سایت «بیپ تونز beeptunes.com» اقدام نمایند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =