هوای کردستان تا اوایل هفته آینده پایدار است

شناسهٔ خبر: 4655B04D -
معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواخر روز شنبه هفته آینده هوای استان نسبتاً آرام و پایدار خواهد بود.

به گزارش هاناخبر ، علی پناهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت در ساعات بعدازظهر وزش باد بویژه در دشت‌های شمالی و شرقی استان پدیده غالب خواهد بود که در بعضی ساعات شدید و قابل توجه پیش بینی شده است و خیزش گردوخاک محلی را در پی دارد.

وی افزود: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی روز پنجشنبه شرایط برای رشد ابر و احتمال بارش های خفیف و پراکنده در سطح استان مهیا است.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: همچنین دمای هوا تا پایان هفته روند افزایشی خواهد داشت و انتظار می رود بطور میانگین ۲ تا چهار درجه افزایش دما داشته باشیم.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 8 =