بسته ارزی دولت ضمن شفافیت باید مانع رانت‌خواری باشد

شناسهٔ خبر: 466EC382 -
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که بسته‌ ارزی دولت از شفافیت برخوردار باشد نمایندگان از آن حمایت می‌کنند.

به گزارش هاناخبر ،

نادر قاضی‌زاده درباره حمایت مجلس از بسته ارزی دولت، اظهار داشت: بسته‌ای ارزی که قرار است دولت ارائه دهد، باید شفاف بوده و عموم مردم از آن منتفع شوند در این صورت مجلس حمایت خود را از این بسته اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید در بسته‌ای که ارائه می‌دهد دقت داشته باشد، گفت: بسته غیرشفافی که موجب رانت شود و به دوگانگی و تبعیض میان اقشار جامعه دامن بزند و تنها صادر کنندگان و وارد کنندگان از آن منتفع شوند، حاصلی نخواهد داشت.

 در هفتمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی که صبح شنبه برگزار شد، سیاست‌هایی که بانک‌ مرکزی برای بخش ارزی کشور پیش‌بینی کرده است، مورد بررسی قرار گرفت. همچنین با توجه به نوسانات اخیری که در بخش ارزی کشور به‌وجود آمده و لزوم اخذ تصمیمات جدید و بازنگری در سیاست‌های قبلی، سیاست‌های جدید بانک‌ مرکزی در بخش ارزی مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

جهت‌گیری عمده سیاست‌های جدید بر این اصل استوار است که کالاهای اساسی و مورد نیاز عامه مردم با نرخ رسمی ارز که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد، به مقدار مورد نیاز تامین شده و دستگاه‌های اجرایی بر تمام مراحل واردات تا توزیع این کالاها به طور دقیق نظارت خواهند داشت. همچنین مقرر شد برای فعالان در بخش‌های صادرات و واردات و کسانی که برای انجام فعالیت‌های ضروری‌شان به ارز نیاز دارند، تسهیلاتی فراهم شود تا بتوانند هم ارز مورد نیازشان را به راحتی در بازار تهیه کنند و هم بتوانند فعالیت‌های‌شان را با سرعت و اطمینان بیشتری ادامه دهند.

قرار است جزئیات سیاست‌های مصوب شده مورد اشاره در جلسه هیات دولت بررسی شده و پس از آن روز دوشنبه و در آستانه عملیاتی شدن جزئیات آن توسط رئیس کل بانک مرکزی به اطلاع مردم برسد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =