مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی:

نقشه های طرح هادی در روستاهای آذربایجان غربی بازنگری می شوند

شناسهٔ خبر: 467B2015 -
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: به دنبال تخصیص اعتبار برای بازنگری نقشه های طرح هادی در روستاها هستیم.

به گزارش هاناخبر ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارومیه گفت: از مجموع 2 هزار و 168 روستای بالای 20 خانوار برای 2 هزار و 88 روستا طرح هادی تهیه شده است و  از مجموع 258 هزار واحد مسکن روستایی تاکنون 75 هزار و 905 واحد مقاوم سازی، بهسازی و بازسازی شدند.

 
بدلی با بیان این که نسبت به میانگین 40 درصد کشور فاصله داریم، افزود: برای رسیدن به این میانگین مشکل تامین اعتبار وجود ندارد و تنها نیازمند مشارکت روستائیان و بانکهای عامل هستیم.

وی ادامه داد: 4 هزار و 400 واحد مسکونی برای محرومین و جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی از محل تسهیلات بانکی و اعتبارات دولتی احداث شده است.

وی میزان تسهیلات برای مقاوم سازی و بهسازی مساکن روستایی را 20 میلیون تومان با کارمزد 5 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: برخلاف تصور خیلی از روستائیان که این 5 درصد را سود می دانند و از دریافت آن امتناع می کنند این مبلغ تنها کارمزد مصوب و قانونی بانکهاست.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از طراحی و تهیه طرح هادی در 96 درصد روستاهای استان هم خبر داد و گفت: تاکنون از مجموع بیش از 2 هزار روستا بالای 20 خانوار در 573 روستا طرح هادی به طور کامل اجرا شده است و امسال نیز در 173 روستا دیگر اجرا خواهد شد.

بدلی از صدور نزدیک به 170 هزار سند روستایی، ساخت 11 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و واگذاری بیش از 11 هزار قطعه زمین از اراضی ملی برای ساکنان روستا که قصد بازگشت به روستاها را دارند به عنوان دیگر اقدامات مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: تا به امروز برای 169 هزار و 627 واحد مسکونی روستایی و نیز 73 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت سند مالکیت صادر شده است.

بدلی تاکید کرد: به دنبال تخصیص اعتبار برای بازنگری نقشه های طرح هادی در روستاها هستیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 9 =