سرپرست معاونت اقتصادی استانداری:

برای افزایش صادرات کرمانشاه نیازمند تقویت زیرساخت‌ مرزهایمان هستیم

شناسهٔ خبر: 467B4C24 -
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم تقویت زیرساخت‌های مرزهای استان به منظور توسعه صادرات تاکید کرد.

به گزارش هاناخبر ، عبدالوحید محمدی، ۱۴ آبان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان عنوان کرد: برای افزایش صادرات استان نیازمند تقویت زیرساخت‌های مرزهای استان هستیم و فراهم کردن این بسترها نیازمند کار جمعی و هم افزایی دستگاه‌های مختلف است.

 وی افزود: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت کارگروه ویژه مرز و اعتبارات حوزه عمرانی این زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه اربعین را نیز ظرفیتی بسیار مناسبی برای توسعه زیرساخت‌ مرزها دانست و گفت: در اربعین امسال یک میلیون زائر حسینی از مرز خسروی تردد کردند و موکب‌های اربعین و کالاهای مورد نیاز آن‌ها هم از مرز سومار به عتبات عالیات منتقل شد. مرز پرویزخان هم از این قابلیت برخوردار است که در مواقع ضروری و ازدحام جمعیت به عنوان مرز مکمل و پوششی خسروی برای تردد زوار به کار گرفته شود و می توان این پیشنهاد را پیگیری کرد.

محمدی افزود: در همین راستا باید تلاش کنیم بخشی از بودجه اربعین برای ارتقای زیرساخت‌های این سه مرز اختصاص یابد.

وی یادآور شد: بهبود این زیرساخت‌ها بی گمان به تسهیل روند صادرات استان هم کمک می کند.

 سرپرست معاونت اقتصادی استانداری در ادامه به ضرورت تهیه لیست کالاهای صادراتی تولید استان  اشاره کرد و گفت: با مشخص شدن کالاهای صادراتی تولید استان امکان برنامه‌ریزی برای افزایش تولید این کالاها فراهم می شود.

وی گفت: همچنین می توان با بهره گیری از این اطلاعات، به آسیب شناسی تولیدات استان پرداخت و دیگر ظرفیت های صادراتی این حوزه را هم فعال کرد.

محمدی همچنین از پیگیری مدیریت استان برای تسهیل در تردد خودروهای شخصی از مرزهای استان خبر داد و گفت: میراث فرهنگی باید با تعامل با طرف عراقی و انعقاد تفاهم نامه مشترک با طرف عراقی این تسهیل‌گری را برای تردد خودروهای شخصی انجام دهد.

در هفت ماهه امسال یک میلیارد و  ۷۲۹ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹۱ دلار کالا از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۳ درصد و از نظر وزن رشدی ۱۴ درصدی داشته است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =