کودک 10 ساله شاهین دژی قربانی کرونا در آذربایجان غربی شد

شناسهٔ خبر: 469BFB34 -
با وجود اینکه آماری از کودکان مبتلا به کرونا در استان دسترس نیست، امروز مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: یک دختر ۱۰ ساله در این شهرستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان شهید راثی این شهرستان درگذشت.

به گزارش هاناخبر ، ماه ها از شیوع کرونا در ایران می گذرد و چندی است اشتباه فاحش عدم ابتلای کودکان به این بیماری نیز منسوخ شده است.

یافته های جدید نشان داده که کودکان نیز از این بیماری مصون نیستند و به راحتی بیماری را به سایرین انتقال می دهند. کما اینکه حدود 200 نفر دانش آموز نیز بنا بر اعلام وزارت بهداشت و درمان کشور بر اثر کرونا فوت کردند و 10 هزار نفر از دانش آموزان نیز به این بیماری مبتلا شدند.

این خبر برای همیشه به عدم مصونیت کودکان در مقابل بیماری کرونا خاتمه داد. چندی پیش اخبار محلی از فوت یک دختر بچه 9 ساله بر اثر ابتلا به کرونا در اشنویه خبر داده بودند.

اما دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و ستاد استانی مقابله با کرونا علیرغم پیگیری های خبرنگار کردپرس تا کنون در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.

امروز هم مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ از فوت اولین کودک در این شهرستان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: این دختر که دانش‌آموز  پایه چهارم ابتدایی بود، از سه ماه قبل به علت بیماری کرونا در بخش ایزوله بیمارستان شهید راثی این شهرستان بستری شده بود و روز گذشته بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.

 اسماعیل فرحناک در این خصوص به ایرنا اظهار داشت: این دانش‌آموز دارای بیماری زمینه‌ای خونی بوده که به خاطر همپوشانی با بیماری کرونا پس از سه ماه مقاومت فوت کرد.

به گزارش هاناخبر، تا کنون یک هزار و 284 نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و بیشترین  آمار ابتلا به این بیماری در گروه سنی 15 تا 54 سال در استان بوده است.

تا این لحظه آماری از کودکان مبتلا به کرونا و یا آمار مرگ و میر آنها بر اثر این بیماری در استان به تفکیک منتشر نشده است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 9 =