کاهش حجم ذخیره آب سد مهاباد

شناسهٔ خبر: 46C987DC -
حجم ذخیره آب سد مهاباد به ۵۶ میلیون مترمکعب کاهش یافت.

به گزارش هاناخبر ، مدیر امور آب شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۵۶.۲۸ میلیون مترمکعب کاهش یافته که این مقدار کاهش حجم آب سد در ۱۰ سال اخیر بی‌ سابقه، بوده است.

خالد رحمانی افزود: پارسال در آذر ماه، حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد، ۶۳.۵۵ میلیون متر مکعب بود اما امسال به‌دلیل کاهش بارندگی‌ها و کم شدن آب ورودی از رودخانه‌های منتهی به این سد، حجم آب کاهش یافته است.

رحمانی اظهارکرد: هم اکنون تراز سد مهاباد به یکهزار و ۴۱ متر کاهش یافته در حالیکه سال قبل این مقدار نیز، یک متر بیشتر از امسال بود.

وی، در خصوص میزان بارندگی در تاج سد مهاباد نیز افزود: در سال آبی جاری تاکنون ۳۸.۷ میلیمتر بارندگی در ایستگاه تاج سد مهاباد ثبت شده که سال گذشته این میزان، ۲۸.۵ میلیمتر گزارش شده بود.

مدیر امور آب شهرستان مهاباد، با بیان اینکه تا اسفند ماه برنامه‌ای برای رهاسازی آب از سد وجود ندارد، گفت: تابستان امسال در راستای کمک به حفظ محیط زیست و احیای تالابهای این شهرستان، یک میلیون مترمکعب آب برای تالاب بین المللی کانی برازان رهاسازی شد.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب آشامیدنی شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را هم زیر پوشش قرار می‌دهد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 9 =