امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت

شناسهٔ خبر: 46FF8EAC -
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران و برف به همراه دارد، جنوب استان آذربایجان غربی را فرا گرفته است.

به گزارش هاناخبر ، اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: ورود و عبور این امواج ناپایدار بارشی، بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی تحت تاثیر قرار خواهد داد اما بیشترین بارش‌ها برای نوار غربی و شهرهای سردشت و پیرانشهر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جنوب آذربایجان غربی از اوایل هفته جاری چند روز سردی را سپری کرد، افزود: فعالیت این امواج ناپایدار تا روز چهارشنبه در این منطقه تداوم خواهد داشت و به دنبال آن دمای هوا بین پنج تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند و از سوز سرمای هوا کاسته خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته چالدران و تکاب با دمای حداقل هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر، سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت و پیرانشهر با حداکثر دمای هفت درجه سانتی‌گراد گرمترین شهرهای استان بودند؛ ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی سه و مثبت پنج درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

طبق اعلام اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد صبح امروز در گردنه‌ «قره‌بلاغ» و «زمزیران» این شهرستان وزش باد نسبتا شدید و وجود ابر باعث کاهش دید و مشکلاتی برای رانندگان ایجاد کرده بود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 5 =