مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

بهره برداری از پروژه های راهسازی توسعه همه جانبه کردستان را به دنبال دارد

شناسهٔ خبر: 470847ED -
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه راه به عنوان یکی از عناصر مهم در پیشبرد اهداف صنعتی، اقتصادی و کشاورزی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود گفت: بهره برداری از پروژه های حوزه حمل و نقل دستیابی به توسعه استان را تسهیل می کند.

به گزارش هاناخبر ، جهانگیر الیاسی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کردستان ۸ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن روستایی و بقیه نیز بین شهری است.

وی افزود: برای بهبود شرایط برخورداری از زیرساخت های حمل و نقل در استان و رسیدن به میانگین کشوری هدف گذاری های مناسبی انجام و پروژه های متعددی نیز تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، با اشاره به محورهایی که در حال تبدیل شدن به چهار خطه هستند گفت: محور سنندج -همدان به طول ۱۲۶ کیلومتر که ۱۲۱ کیلومتر آن در سنوات گذشته چهار خطه شده و مابقی مسیر در گردنه صلوات آباد در دست احداث است که هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

الیاسی افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده استان کردستان به طول ۳۲۰ کیلومتر که حدود ۱۵۵ کیلومتر آن چهار خطه شده و مابقی مسیر نیز در قطعات مختلف در حال تبدیل شدن به چهار خطه است.

 به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان محور بیجار دیواندره به طول ۵۵ کیلومتر که ۵.۳ کیلومتر آن ساخته شده و عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر دیگر نیز در ۴قطعه در دست احداث بوده هفت کیلومتر از آن در شرف اتمام است.

جهانگیر الیاسی در ادامه به چالش اعتباری در این حوزه و مشکل تامین منابع مالی لازم برای اتمام پروژه ها اشاره کرد و گفت: محورهای بیجار –زنجان به طول ۱۴۰ کیلومتر که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه استان کردستان قرار دارد و ۱۵ کیلومتر آن در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و سقز – بانه به طول ۵۴ کیلومتر که ۹ کیلومتر آن چهار خطه شده ازدیگر پروژه های هدف گذاری شده برای تبدیل به چهارخطه می باشند.

وی خاطرنشان کرد: این پروره ها در سطح استان با اهداف تسهیل در ترافیک -دسترسی سریع به مراکز مهم تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای -صرفه‌جویی در سوخت و انرژی و زمان -سامان بخشی به محورهای مواصلاتی- کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن- رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری، گردشگری- بهبود شرایط زیست محیطی و رضایت مندی کاربران جاده‌ای و استفاده کنندگان از راه در حال اجرا می باشند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 4 =