گسترش روابط تجاری خراسان‌شمالی با ترکمنستان

شناسهٔ خبر: 470DC398 -
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی مرزی طولانی با ترکمنستان دارد که باید از این فرصت در جهت توسعه اقتصادی استفاده شود.

به گزارش هاناخبر ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آغاز سفری یک روزه به خراسان شمالی وارد فرودگاه بجنورد شد.

او در بدو ورود به فرودگاه بجنورد گفت: خراسان شمالی مرزی طولانی و نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر با کشور همسایه و دوست ترکمنستان دارد و باید از این فرصت در جهت توسعه اقتصادی استفاده شود.

قالیباف افزود: روز گذشته با رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان دیداری داشتم که بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین خراسان شمالی و این کشور تاکید شد و ترکمنستان نیز این آمادگی را دارد، بنابراین شرایط برای این روابط فراهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس از مناطق استحصال آب‌های زیرزمینی شهرستان شیروان به صورت هوایی بازدید و با صنعتگران، نخبگان بخش فناوری خراسان شمالی در شهرستان شیروان دیدار خواهند داشت.

قالیباف در ادامه عازم شهرستان اسفراین خواهند شد و در یادواره شهدای این شهرستان سخنرانی خواهند کرد.

آلومینای جاجرم و افتتاح طرح زیرساختی استفاده از بوکسیت و بازدید از طرح نیمه کاره سیمان سمنگان شهرستان مانه و سملقان از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه قالیباف به خراسان شمالی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز از طرح انتقال پساب پتروشیمی خراسان و طرح کنارگذر بجنورد بازدید و عصر نیز با ایثارگران و همرزمان خود در هشت سال دفاع مقدس دیدار و سپس با شرکت در شورای اداری خراسان شمالی به سفر یک روزه خود پایان می‌دهد.

وی مورد استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه  در استان و جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی خراسان شمالی قرار گرفت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =