قرار گرفتن ۶۱ هزار کودک کردستانی تحت پوشش طرح بینایی سنجی

شناسهٔ خبر: 471B76E8 -
معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: بیش از ۶۱ هزار کودک سه تا شش سال استان در سال جاری زیرپوشش طرح بینایی سنجی کودکان قرار می گیرند.

به گزارش هاناخبر ،

ناصر کریمیان اظهار کرد: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که چشم به ظاهر سالم کودک را درگیر کرده و اگر به موقع درمان نشود باعث اختلال دید طبیعی او می‌شود.

وی افزود: در همین راستا از سال ۷۴ طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سطح کشور آغاز شده و هر سال در استان کردستان نیز همگام با دیگر نقاط کشور اجرا می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان خاطرنشان کرد: این طرح از خردادماه سال جاری شروع شده و تاکنون ۳۵ هزار کودک سه تا شش ساله استان تحت پوشش قرار گرفته اند.

کریمیان اعلام کرد: در بین این تعداد کودک معاینه شده سه هزار نفر به مرحله مداخله ارجاع داده شده اند و با همکاری خانواده‌هایشان در حال سپری کردن این مرحله هستند.

وی افزود: بر اساس برش کشوری و با توجه به شیوع ویروس کرونا ۳۲ هزار نفر از کودکان سه تا ۶ سال مشمول باید تحت پوشش طرح قرار می‌گرفتند که این تعداد در کردستان به ۶۴ هزار نفر یعنی ۲ برابر برش تعیین شده رسیده است.

کریمیان اظهار داشت: برای اجرای طرح بینایی سنجی ۴۰ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۱ هزار کودک سه تا شش سال استان در سال جاری زیرپوشش این طرح قرار گیرند.

وی از خانواده‌های کردستانی خواست که در سریع‌ترین زمان ممکن همراه کودکان سه تا شش ساله خود به پایگاه‌های بینایی سنجی مراجعه کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 2 =